2018-03-19
06:26:03

Basmaskin kursen i Norrköping

Hej nu äntligen sätter jag mig ner och ska skriva om min upplevelse på basmaskin kursen i Norrköping. 
Mamma var inte hemma så jag fick ta ut hästarna på morgonen och jag blev skjutsad till skolan där bussen skulle avgå 08:00 jag var i god tid. Bussen rullade iväg ca 08:30 och vi hade en liten bensträckare någonstans efter Jönköping. Resan var enkel och behaglig vi kom fram vid lunchtid och fick jättegod mat i Norrköping. Efter lunch var det bara att gå in i stugan och byta om för att redan då skulle jag köra fyrhjuling enligt schemat och jag har kört fyrhjuling förrut men det var ändå lite nervöst men det släppte efter ett tag och jag kände mig bekväm i situationen och inget var nytt för mig egentligen.  (null)

Sedan var det teorilektion som handlade om vart man får och inte får köra med fyrhjuling, bromssträckor m.m.  På kvällen var det lite mys med kompisarna och supergod kvällsmat.
Dag 2 Började med tidig frukost och teorilektion sedan fick jag köra traktor för allra första gången och det var inga problem för mig och köra med släpp var väldigt enkelt tyckte jag.  (null)
Sedan var det dags för den goda lunchen som uppladdning inför fyrhjulingslektionen. 
På fyrhjulingslektionen fick vi lära oss vad man gör om föraren skadas, om fyrhjulingen börjar brinna och hur man tar sig upp för vissa hinder på ett säkert sätt. 
På eftermiddagen var det den sista teorilektionen. 
Kvällen fortsattes med lite mys och plugg. 
Dag 3 Tidig morgon för mig och min grupp med traktor körning det var roligt vi fick träna på att flytta SJ pallar och backa med släpp. Innan lunch packades all packnkng ner och sedan var det god lunch innan teoriprovet som jag blev godkänd på. 
  (null)

Nu i helgen har min kompis ridit Coyt och det gick superbra tyckte jag, de kom bra överens och jag tyckte att hon klarade av Coyt väldigt bra. Jag fick äran att sitta på Marwin och han var riktigt fin och härligt, lite småsaker som han reagerade lite för men inget som gjorde mig nervös.
Igår red jag Coyt och mamma red Marwin och provade nackstycket, hon kännde också skillnad så jag har klickat hem ett nackstycke till Marwin från www.bridle2fit.se
För 9 år sedan köpte vi en stor och tjock nordsvensk/arab som heter Marwin, mamma var tvungen att köpa en längre sadelgjord som skulle gå runt hans stora runda mage och helt ärligt det såg ut som att han var med föl fast det var han inte, nu 9 år sedare måste vi köpa en kortare gjord för att morsan höll på att åka jorden runt igår.   
(null)

(null)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: