2018-03-11
20:34:24

Agilitytävlingen

Hej igår var jag och Yago med på agilitytävling (blåbärsklass). Banan var lite klurig men jag fick ändå en känsla av att jag och Yago skulle klara banan bra för att vi kunde alla moment som behövdes kände jag. 
När vi startade så började det inte riktigt som jag hade hoppats men vi kämpade på och Yago fortsatte göra fel och jag blev tyvärr mer och mer irriterad och stressad över att han inte gjorde som han brukar på träning. Vid hinder nummer 6 försvann banan helt i huvudet på mig men tack vare att jag hade visualiserat banan i huvudet på banvandringen så kom jag ihåg banan igen när jag tittade upp och såg hinder 7. Det flöt på bra till 13 där Yago kom för långt framför mig och började snurra och jag höll på att snubbla över honom, jag fick in Yago i tunneln och jag lyckades bromsa honom vid slalom men han var för stressad för att följa min hand mellan slalom. Över sista hindret gick det bra. Sedan var jag frustrerad över att det gick så dåligt enligt mig, men efter en stunds reflekterande så gick det väldigt bra egentligen för att det var första gången vi tog oss i mål. 
Nu får vi fortsätta tragla slalom, jag ska bli bättre på att visa vägen och framförallt träna på att tävla. Att jag kunde bli så nervös var absolut inget som jag var medveten om, jag skäms nu i efterhand över att jag blev så irriterad på Yago särskilt när han gick upp på balansen. 
 
 
Idag red jag och mamma ut en liten sväng här hemma i skogen på 4 km det gick bra med väldigt pigga och glada hästar fast jag vet inte riktigt om Marwin var så glad för att mamma fick ingen bra känsla med honom. Imorgon ska jag rida en lång runda med Coyt och rida en kortare runda med Marwin och rida på det anatomiska nackstycket igen och se om samma beteende kommer fram hos Marwin. 
 
På tisdag ska Coyt skrittas och Marwin ska ridas, Yago ska på agilityträning och jag ska tänka på att bli ännu mer glad för varje bra runda som han genomför. Naturligtvis ska jag packa inför Norrköping. 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: