2018-01-08
18:39:12

Ridtur och hundvård

Hej idag var det jag som fick eran att ta ut hästarna, jag tog en långpromenad med Lina och Yago medans mamma gick med Helix. Min promenad blev lite längre än planerat för att några gubbar sågade ner träd precis där jag skulle gå hem så jag fick ta en annan väg hem men det gick bra det också och hundarna var glada för lite extra motion. Jag provade att han Yago lös på galoppslingan så att han ska göra av med energi och bränna lite fett, han behöver gå ner några hekto nu väger han 8,3 kg och han ska ner till 8 kg men han är inte tjock och han ska absolut inte gå upp. Yago var väldigt duktig på inkallning. 
Sedan pysslade jag om Yago lite med att pälsvård, klippa klor och borsta tänder. 
Efteråt tog jag en ridtur med Coyt och så glad och motiverad har Coyt inte varit på länge. 
Lina fick också bli lite ompysslad med kloklippning, pälsvård och borsta tänder.
 
Jag har pysslat med tvätten, gjort matlåda och tagit fram kläder tills imorgon då jag ska vara på djurparken. Nu ska jag gå och hänga upp tvätten och duscha. 
 
Fina tänder
 
Schipperke stilen
 
Bäst att vara på vakt om någo kommer.
 
Jobbigt att vakta huset med matte.
Kommentarer:
2018-01-09 @ 15:58:50
#1: Charlotte

Åh, vad jag saknar hästar och ridningen! <3

Svar: förstår det, jag själv hade uppehåll från hästar sommaren 2014 men det gick inte att leva utan hästar så jag köpte Coyt hösten 2014 och mamma fick fortsätta rida sin marwin
Gintare Mullback

2018-01-09 @ 20:17:56
#2: Evelina

Men åh så söta. Älskar dina bilder :)

Svar: Åh tack.
Gintare Mullback

2018-01-09 @ 20:55:24
#3: My

Fina de är :)

Svar: Tack <3
Gintare Mullback

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: