2018-01-29
18:46:44

Påfyllning av varor

Hej idag tog jag ut hästarna och åt frukost, innan jag åkte till praktiken hann jag träna Yago lite på slalom och jag flyttade ihop pinnarna lite grann och det var väldigt kul att se hur höftrörelserna börjar komma igång och jobba. Lite mer träning på det nya avståndet och kommadot sedan får pinnarna flyttas ihop ännu mer och sedan är det mycket träning på vanlig slalom med bågar bara för att lära honom vägen och lära Yagoo att bågarna inte är några hinder. Det känns som en bra plan och det kommer nog gå superbra, vi bara längtar efter att få börja agilitykursen den 13 Februari. Om allt känns bra med slalom och vi samarbetar bra så hoppas jag att vi kan tävla 10 Mars. 
På praktiken har jag varit på min praktik och nästan hela dagen har jag fått fylla på varor i butiken. Det har varit mer kunder idag än förra veckan så det var roligt. Jag har fyllt på hundmat, fågelfröer, stängselgrejer, kattmat och salt och sand. Det gick bra men calciumsaltet var lite väl tungt egentligen men jag behövde inte lyfta det så mycket för att jag kunde kasa det fram till vagnen och kasa över till pallen där det skulle ligga, 25 kg vägde det och det var 4 säckar. Specialsanden som vägde 20 kg var inga problem kände jag. Stora fodersäckar väger 8-18 kg och det klarar jag lätt som en plätt. Jag har också fått prisa några varor som reas ut och det är inte klokt vad mycket fint fynd man kan göra bara man håller ögonen öppna tex hästprylar, hundprylar, kattprylar, till ryttaren och lite fröer det är 30-75% rea på varorna. 
(null)


Kommentarer:
2018-01-29 @ 18:55:55
#1: Vicktoria

Kul med praktik :)

Svar: Ja det var roligt
Gintare Mullback

2018-01-29 @ 19:10:11
#2: Draken testar

Agility skulle jag vilja hålla på med. Det ser så kul ut, de har jag alltid tyckt

Svar: Agility är väldigt roligt men lite svårt när man kommer in i agilityvärlden och ska lära sig en massa olika byten tex framför och bakombyten.
Gintare Mullback

2018-01-29 @ 22:12:27
#3: Anonym

Det var en del fågelfrön som sagt

Svar: Ja det kan man säga
Gintare Mullback

2018-01-30 @ 10:18:30

Vad kul med agilitykurs :)

Svar: Ja riktigt spännande, jag vet inte vem som kommer älska kursen mest jag eller Yago.
Gintare Mullback

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: