2018-01-04
19:46:52

Mydog utan hund

Hej idag har jag varit på Mydog utan hund för första gången det kändes lite konstigt att inte ha med sig Yago men samtidigt lite skönt att bara få vara Gintare och inte matte. Imorgon och på lördag ska Yago följa med och det ska bli så kul.
Jag har hunnit med att shoppa loss lite idag och pysslat om Yago så att han är extra fin inför imorgon och han har hunnit testa två produkter som jag köpte. Jag är supernöjd men Yago såg lite förstörd ut, han tycker inte om pälsvård riktigt han går med på det men det är inte så att han hoppar av glädje när borsten kommer fram. Täcken hatar han också varför ska man ha det när man har bra päls, reflextäcke går bra och även back on track inför träningspass men annars så vill han inte ha något på kroppen och det slipper han för att han tåler kyla ganska bra. 
 
Fina utställningshundar
Kolla in färger och hur den är klippt, riktigt snyggt måste jag säga.
Denna färden är supersnygg
 
 
BIM (bäst i motsatt kön)
 
Herren i rutig skjorta vid skylt nr 2 hans hund vann BIR (bäst i rasen)
 
Utställningshundar som väntar på sin tur och förhoppningsvis på vinsten
 
 
 
MyDog´s rosetter är sjukt fina här är det någon som blev BIM i valpklass
 
 
Howart utställning
 
 
Korthårig berner sennen i rasmontern
 
Australiensk kelpie i rasmontern 
 
Inte kan man undvika schipperke hundar riktigt söta och trevliga monterhundar, kelade men alla som ville klappa och väldigt sociala stort+. 
Colliesarna var också riktigt fina i deras rasmonter
 
Howart
 
Curly coated retriever
 
 Aktiveringstips
 
Den populära hundteatern som görs av hundakademin med hundar som skådespelare och frågan är om man vågar skriva att hundarna är bättre än männskliga skådespelare, men nu skriver jag det för att det är ren fakta. Otroligt mycket inspiration för mig och visste ni att jag och Yago har gått agilitykurs hos hundakademin i Askim 2014 det var då jag började förstå på riktigt vad framförbyte och bakombyte är och jag blev lite bättre team med Yago. 
 
MyDog Haul
 
Boken hundavel köpte jag i svenska kennelklubbens monter, det är en bra bok för mig som har planer på att avla på Lina och det är bra om man läser på så att man lär sig vad man vill ha och inte vill ha. Kostar 285 kr
 
Om Lina ska avlas så vill jag genomföra BPH-test får att jag tycker att ett bra och stabilt psyke är viktigt. 
Jag tänkte läsa på lite mer detaljerat om BPH, det är väldigt dyrt och jag vill veta vad jag betalar för och om jag vill genomföra det. Broschyren får man gratis i SKK´s monter eller i BPH´s monter.
 
2 Fina kalendrar införskaffades i min almanacka´s monter. Kostar 169 kr styck
 
Har man kalender så är en schipperke penna ett måste. Köptes från Jo Cairns & Dave James kostar 50 kr.
 
K9´s produkter är helt grymma och är ett måste om man vill ha världens finaste hund. Jag har redan provat produkterna och de är helt fantastiska. Ingen kommer sluta klappa på Yago imorgon. 
Silk shine har man som finish efter att hunden är genomborstad då tar man väldigt lite silk shine i handen och gnuggar händerna mot vandrarna och masserar in de i hundens päls. Pälsen kommer bli otroligt len med fräsh doft. Kostar 293 kr för en stor flaska som på bilden. Ganska dyrt men det är inte dyrt i längden med tanke på hur lite man behöver använda per gång.
 
Paw & Nose Balm trycker man på locket precis som Yago gör. Då kommer det kräm som kan användas på din hud, hundens på all torr hud. Perfekt för tassar som spricker lätt eller behöver mjukas upp. Kostar 89 kr
 
Har man varit på mässa en gång i sitt liv så vet man att man alltid får med sig goodiebags med olika saker som man kan prova och här fick jag två foderpåsar av Arion men mina hundar äter inte deras foder så dessa foderbitar kommer anvädas som godis.
 
Kolla min päls, visst är den fin. Kom och klappa mig imorgon kl 13-17:00 mvh Yago
 
Kommentarer:
2018-01-04 @ 19:58:59

Så fina hundar

Svar: Ja det håller jag med om
Gintare Mullback

2018-01-04 @ 20:39:01
#2: jeanette

Vad fina hundar :) skulle vart där och ställt ut en vinthund men blev tyvärr inte så :(

Svar: Jasså vad var det för ras på hunden. Tråkigt att det inte blev så.
Gintare Mullback

2018-01-04 @ 20:53:16
#3: Evelina

Vad kul det ser ut! :D

Svar: Det är superkul, hundteatern är alla höjdpunkt
Gintare Mullback

2018-01-04 @ 21:09:29
#4: Emelie

Så otroligt fina hundar 😍 så kul, min bonusmamma ställer också ut hundar ☺️

Svar: Hundarna är otroligt fina. Vilken ras ställer din bonusmamma ut?
Gintare Mullback

2018-01-04 @ 23:39:11
#5: My Carlsson

Många fina bilder!

Svar: Tack, jag är inte världens bästa fotograf men jag gör mitt bästa ändå
Gintare Mullback

2018-01-05 @ 00:38:35
#6: Charlotte

Åh, vad jag önskar att jag hade en egen vovve här hemma!

Svar: Egen vovve är underbart och jag lovar att du kommer till ett perfekt stadie i ditt liv där en liten vovve får plats i ditt hem, sedan är det kört du kommer inte sluta kunna äga vovvar under livet. Vem vet det kanske är en schipperke du faller för. <3
Gintare Mullback

2018-01-05 @ 01:14:24
#7: Elsa

Nämen åh så fina hundar!

Svar: Visst är de, otroligt fina och duktiga.
Gintare Mullback

2018-01-05 @ 13:02:34

Så fina bilder och snälla ord om Ninja & Tosca <3
Trevligt att få träffa dig och prata hund en stund också :)

Svar: Tack.
Gintare Mullback

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: