2018-01-20
17:46:42

Lördag

Hej idag öppnade jag luckan till hönsen och de vägrar gå ut så länge det är snö men de har ändå möjlighet att gå ut om de vill. Jag tog ut hästarna och gick en liten promenad med Yago. Sedan hade mamma fixat frukost till mig så gott, mamma gick en runda med Lina och Helix och jag kontrollerade att jag har alla grejer som jag ska packa på måndag kväll och ta med mig på klipp och trim med Lina. Jag provade att göra melodikrysset utan pappa men det var för svårt idag så jag hoppas på bättre tur nästa lördag. Jag har varit med och skicka in några gånger men aldrig vunnit. 
 
När mamma kom hem åt vi lite frukt sedan hämtade vi hästarna och borstade av dom och kratsade hovarna, sadlade och tränsade sedan var vi redo att bege oss iväg, ridturen var väldigt härligt och vi kombinerade ihop 3-4 rundor som blev till en runda och mamma gissade att vi hade ridit 4,7-5,2 km och jag gissade på 5,5 km för att rundan känns längre när man håller lägre fart. Vi red 8,3 km det var jag väldigt nöjd med och hästarna var pigga och glada genom hela rundan.
När vi kom hem fick hästarna pysslas om, när jag har lagt hö i hagen så ser jag Coyt lämna bindbommen och jag fick skynda mig till att försöka fånga honom men jag hann inte och Coyt vandrade in i förrådet och han åt inte på höbalen men han gick till foderboxen som var stängd och hann välta två stycken mått innan jag fick tag i honom och vi kunde gå ut. När vi var klara gick vi in och började laga lunchen, vi lagade samma rätt men olika smaker och det blev chili con carne med spaghetti, jag tycker inte om stark mat så därför fick jag göra en egen version av chili con carne som var mindre stark. Maten var riktigt god och jag hade tur att det blev över så att jag fick matlåda till måndag när jag ska vara på min praktik. 
Hästarna har fått komma in i stallet nu på kvällen och fått på sig sina fina back on track täcken.
Nu sitter jag vid datorn och ska kika på några bloggar som jag följer och kommenterar sedan ska jag titta på tv och se om det finns något bra.
 
Kommentarer:
2018-01-20 @ 18:31:47
#1: Eve

Hoppas att du har en fin helg :)

Svar: Tack detsamma :)
Gintare Mullback

2018-01-21 @ 17:21:23
#2: Emelie

Vilken härlig dag! 😊

Svar: Ja det var en härlig dag som man fick mycket gjort på.
Gintare Mullback

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: