2018-01-23
17:41:23

Duktig Lina

Hej imorse var det svårt att få med sig Lina till skolan för att hon var påväg att springa iväg till mamma, men efter lite övertalning så lyckades jag få med mig henne. Hon undrade nog allt varför hon skulle ut 06:30. Lina väntade fint vid bushållplatsen och jag fick lyfta upp henne på bussen. Resan gick jättebra.  (null)

Vi hoppade av en hållplats tidigare till hundspektra så att Lina skulle på göra sina behov vilket hon inte gjorde mer än att kissa bara en gång och jag fortsatte gå runt när vi kom fram till hundspektra och inte kissade hon då heller så jag blev lite nervös om hon skulle sätta sig och kissa i träningshallen vilket jag absolut inte ville. 
Skolan började med teori om hundens kroppspråk väldigt intressant och Lina satt i mitt knä och hade hakan på bordet. 
Sedan började träningen med olika stationer. På första stationen fick vi träna targett och det gick ganska bra men Lina förstodd inte helt vad hon gjorde och det fick gå i hennes takt, nästa station var att hunden skulle dra av en handske från handen och Lina visade inget intresse för handsken överhuvudtaget och när jag försökte få igång henne med att dra handsken framför henne och få henne till att jaga handsken det tyckte hon blev lite för vilt och gav lugnande signaler genom slicka sig runt munnen och gäspa, den övningen avbröt jag och fokuserade på att klicka in "high five" det gick mycket bättre och Lina tyckte det var roligare. 
Sista övningen var bakbenskontroll det gick mycket bättre än vad jag hade hoppats på, hon vågade sig upp på pallen med framtassarna och förstådd grejen med att flytta på bakbenen ganska snabbt men hon hoppade av vid kortsidan av pallen och läraren kom fram och prova några gånger och kom på att man hamnar i en hotfull position så jag fick tipset av sätta mig ner på knä och ha en penna eller spö som förlängning av min arm och peta henne lite på sidan så att hon förstår att hon ska flytta tassarna runt pallen och det gick mycket bättre. 
Sedan gick alla ut på en liten kisserunda med hundarna och Lina gjorde inget behov. 
Lina fick prova lång tunnel vilket var för läskigt så hon sprang vid sidan och det var fel egentligen men jag reste mig upp och lät henne hoppa hindret som var efter tunneln för att hon skulle få lyckas med något och få godis. 
På slutet hittade jag en jättekort tygtunnel som Lina fick prova och det gick långsamt men hon genomförde tunneln några gånger, sedan var det lunch och efter lunch fick Lina prova korta tunneln igen då hade hon mer fart och självförtroende, nu ska jag träna ännu mer på mimn korta tunnel här hemma som är lite längre än den på hundspektra.  (null)

Efter att vi klara med tunnelträningen hade vi teori om klipp och trim, vilka borstar man har till vilka hundar tex mjuk karda på korthåriga hundar utan underull. Efter teorin fick vi se och prova klippa klor på hunden Uma. 
Efter kloklippning fick jag trimma Lina helt själv och det gick väldigt bra men jag är inte klar än och ändå säger alla att hon är jättefin. 
När vi kom hem så släppte jag Lina strax efter våran brevlåda och vilken glädje för Lina att få komma hem.
"Borta bra men hemma bäst" Lina gick in direkt och la sig i mammas säng för att sova. 
Frågan är vem av hundarna som ska med nästa gång, jag velar lite men det kan ändå bli så att Lina får följa med för att Yago går agilitykurs veckan innan eller så blir det Yago som får träna på läxorna från kursen och som älskar skolan av hela sitt hjärta.  (null)
Vem tycker ni jag ska ta med?.
 
Nu ska hästarna och hönsen tas in.

Kommentarer:
2018-01-23 @ 19:45:44
#1: Jenny

Va mysigt!!!
Är det agillity ni tränar?

kram kram

Svar: Supermysigt var det, med Yago tränar jag agility och med Lina tränar jag lite allt möjligt det var lite prova på för henne, om hon gillar agility då vill jag gärna satsa med Lina.
Gintare Mullback

2018-01-23 @ 19:57:46
#2: Karina

Åhh jättefina!!

Svar: Tack
Gintare Mullback

2018-01-23 @ 20:06:03
#3: Sofie

Låter roligt. Kan inte båda följa med? :)

Svar: Ja det är roligt att ha med sig hund, hade jag fått ta med båda så hade jag lätt haft med mig båda igår till skolan men det blir enklast för mig och andra på bussen, i skolan och överallt om jag har en hund att ha koll på. När det är träning då föredrar jag att ha en hund men annars så vill jag ha med mig båda. Att Lina är ensam med mig utan Yago eller Helix är bra självförtroende träning för Lina.
Gintare Mullback

2018-01-23 @ 20:08:23
#4: E

Men gud vad söta :)

Svar: Tack
Gintare Mullback

2018-01-23 @ 21:43:51

Vad fina djur!

Svar: Tack
Gintare Mullback

2018-01-23 @ 21:51:55

Vilken söt hund :)

Svar: Tack
Gintare Mullback

2018-01-23 @ 23:31:42
#7: Charlotte

Aw, sötnosen!

Svar: Hon är helt underbar
Gintare Mullback

2018-01-24 @ 06:27:43
#8: Harriet

Men så fina hundar<3

Svar: Tack <3
Gintare Mullback

2018-01-24 @ 16:54:39
#9: Emelie

Men så söta! ☺️

Svar: Tack
Gintare Mullback

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: