2018-02-11
09:09:32

Tappsko

Hej igår mockade jag stallet och fixade hö och krafftfoder till hästarna. Jag red jag två rundor som mätes med min app som heter Equilab. Mamma hängde också på med Marwin.  (null)

Det gick bra men Coyt var väldigt seg och något omotiverad. 
Nu innan de släpptes ut började jag med stt borsta Coyt och kratsa hans hovar, då upptäckte jag att han hade tappat en sko på höger framhov de måste ha sett under ridturen eller efter ridturen men inte inatt då jag inte hittade någon sko i boxen. Idag blir det vila för Coyt tills hovslagaren kommer, han ska komma nu under veckan och det var planerat sedan förra veckan och självklart har jag världens snällaste häst som mer än gärna hjälper till tex med att ta av sin sko.  (null)
Marwin hade alla skor på och var tipp topp. 
Nu är båda hästarna ute i hagen och mumsar på hö. Nu ska jag äta gröt och sedan gå ut på jakt efter tur 😉. 

Kommentarer:
2018-02-11 @ 09:45:52
#1: Missj

Segt med tappsko!

Svar: Ja tyvärr.
Gintare Mullback

2018-02-11 @ 11:36:38
#2: Mia

Åh vilken vacker häst. Har alltid tyckt om hästar. <3
Jag måste dock få fråga om hästar får ont om dom tappar sina hästskor? Låter kanske dumt och fråga men nyfiken=)

Svar: Tack. Hästar får inte ont när de tappar sina skor, det kan jämföras med när hovslagaren tar bort skon det är samma känsla. Dock så kan hoven bli lite skadad om den är av dålig kvalité. Om man låter skon ligga kvar i tex hagen då kan hästen trampa på skon och sömmen (spiken) kan sticka in fel i hoven och det gör väldigt ont på hästen. En del hästar kan bli ömfotade utan skor men Coyt har väldigt bra kvalité på sina hovar så han blir inte ömfotad men jag försöker ändå undvika att träna Coyt när han inte har skor för att minimera risken att han blir ömfotad om han skulle råka trampa på något vasst i skogen.
Gintare Mullback

2018-02-11 @ 11:45:31
#3: Emelie

Hoppas du får en fin söndag! 😀

Svar: Tack
Gintare Mullback

2018-02-11 @ 14:04:01
#4: Nouw.com/zahraajami

Vilken fin häst!!

Svar: Tack
Gintare Mullback

2018-02-11 @ 15:01:31
#5: Charlotte

Är det era egna hästar? :)

Svar: Ja det är det
Gintare Mullback

2018-02-11 @ 17:38:07
#6: E

Så fin häst! :) Har du ändrat design på bloggen? Snyggt

Svar: Tack, ja jag har ändrat design
Gintare Mullback

2018-02-11 @ 18:20:56
#7: Jennie

Vilken fin häst :D

Svar: Tack
Gintare Mullback

2018-02-11 @ 22:32:55
#8: Pappa

Bra att Ove tar det. Han heter Ove, Va? det var länge sedan vi hade han

Svar: Ja han kommer imorgon
Gintare Mullback

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: