2018-04-22
19:00:00

3 timmars avkopplande ridtur

Hej idag kom min kompis hit och vi tog en 3 timmars underbar ridtur i skogen på varsin häst. 
Jag fick äran att sitta på fina Marwin och hon fick rida Coyt. Det gick bra med varsitt bocksprång och marwin har så mycket kraft när han galopperar så det är otroligt, nästan som att flyga det känns precis som att jag inte väger någonting. Det gick bra för min kompis, hon och Coyt kom otroligt bra överens. Coyt är ingen svår häst egentligen men för att få honom till att ge allt måste man samarbeta med honom vilket hon är superduktig på. 
Jag känner mig mycket tryggare på Marwin, jag trodde aldrig för 4 år sedan att jag skulle vara lika trygg på Marwin som på Coyt det känns underbart. 
Man ska egentligen inte jämföra olika hästar med varandra, det finns bara en Coyt. När jag skriver att jag är lika trygg på Marwin som på Coyt så är det min egen känsla jag jämför och jag vill ha samma trygga känsla på alla hästar jag sitter upp på t.ex. min kompis ena häst var jag ganska trygg på men på hennes ponny var jag mer trygg på så att jag vågade galoppera första dagen o.s.v. 
Alla hästar är unika och fantastiska på sitt sätt, det är extra underbart när det klickar mellan häst och ryttare. 
Under den 3 timmars ridturen hann vi med att prata väldigt mycket om allt mellan himmel och jord. Det är helt underbart att sätta sig upp på varsin häst och dela med sig av sina tankar och lära känna varandra bättre medans timmarna rusar iväg. 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: