2017-10-25
08:29:00

Konsten att göra klagomål till skämt

Hej
Endel människor får höra mycket skit om sig och hur man ska ändra på sig och vad folk tycker om dig o.s.v. 
Det är otroligt hemskt med människor som har sådana beteenden att de säger rakt ut vad folk ska göra och hur de är o.s.v. Samma människor kan ibland också säga "jag tycker att det är viktigt att man är sig själv". 
Hur går det ihop om alla är sig själva samtidigt som vissa folk säger åt en ex "sluta vara så dryg". Om man är dryg som person och någon ber än att sluta vara så dryg, om man tar åt sig och slutar vara dryg då är man inte sig själv längre. 
Människor som uttalar sig om varför vissa saker sker ex varför just tjejer blir våldtagna, då är det alltid någon som ska nämna att det är pågrund av kläderna m.m. Då är frågan varför ska de som blir utsatta ändras?. Det är väl mycket bättre om de som utför sådana brott får lära sig att bli en bättre människa och tänka rätt.
 
Alla kan bli bättre människor om vi själva har viljan.
 
Vidare till ämnet 
Om din kompis säger till dig "Vet du om att Klas är sur på dig".
Det är en väldigt tråkig kommentar att få höra för att man vill inte göra någon sur medvetet oftast.
Det är jättebra att din kompis berättar sådant för att det gör de flesta goda kompisar men du själv ska helst absolut inte bli sur på Klas.
Ge honom ett enormt stort leende och sprid glädje. Säg helst inget till Klas och vänta bara ut tills han själv berättar varför han är sur på dig. Om Klas inte säger varför han är sur på dig eller att han är sur på just dig så ska du utgå från att han inte sur på dig överhuvudtaget. 
 
Om en person säger "jag är starkare än dig och jag kan slå ner dig".
Oj oj häftigt att personen är så himla stark men det är coolare att vara vass i munnen än att kunna slå ner någon. 
Sträck på dig och säg "häftigt att du är så stark men jag är så mogen så jag slåss inte" 
 
Detta ämnen är lite avancerat att skriva om men väldigt kul att skriva om. Tyvärr så kanske det inte finns någon tydlig tråd i texten men den är lite osynlig och man får läsa lite mellan raderna och tänka själv.
Hur skulle ni reagerat om ni skullet fått dessa kommentarer. 
Kommentera om ni håller med mig eller inte och gärna varför så kan jag också lära mig mer.
Detta fick jag lära mig i Litauen då var jag endast 6-8 år och det var inga problem att lära sig ha respekt för mina medmänniskor och det har jag än dig även om jag är tuffare idag än då så kommer jag alltid ha respekt för mina medmänniskor. 
Respekt betyder inte att man ska vara rädd.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: