2017-10-05
08:00:00

Äntligen 18 år

Hej igår fyllde jag äntligen 18 år och jag kan knappt förstå det själv. Hur har tiden kunnat gå så otroligt fort. 
Ska jag redan få bestämma allt och ta ansvar, det är helt sjukt. Men så kul det är att bli 18 år. 
 
Vad har hänt under mitt 18 åriga liv?
1999-10-04 Föddes jag i Litauen i Taurages BB 
2006 Jag började 1:a klass vid 7 års åldern
2007-09-14 Döptes jag och jag fick mitt mellan namn Maria. Valerija blev min Gudmor.
2008 i slutet av april adopterades jag och flyttade till Sverige, vi bodde på kruthusvägen i Karlsborg. Jag började i Strandskolan på hösten i 4:e klass.
2009 Flyttade hela familjen vidare till Svärtebäcken med alla våra djur som vi hade då Hästen Sally, Hästen Marwin köptes till mamma, Hunden Helix, och Katten Kompis. Jag bytte skola till mölltorpsskolan där gick jag 5:an-6:an.
2011 Fick jag min allra första egna hund Corinnas Yago, köpet kunde inte blivit bättre till mig som ville ha en hund som lyssnade på mig (Inte alla som har så enkla krav på sin blivande bästa vän). 
 
2012 Började jag i högstadiet 7:an det gick bra med goa vänner och bra lärare men med en dålig rektor. Yago ställdes ut på 2 utställningar och jag hade en otroligt vacker vän. Lika vacker är han än idag.
 
2013 Flyttade vi till Göteborg för att mamma och pappa skulle ha närmare till jobb och jag skulle få gå i bättre skola. I Augusti fick Sally tas bort p.g.a atros. Jag började i min nya skola och gick om 7:an men skolan var väldigt dålig tyvärr.
Några månader senare bytte jag till Rudolf Steiner som var mitt livs bästa val. 
 
2014 Marwin stallades upp på Clarebergs ridklubb. På våren på en ridlektion kastade Marwin av mig och jag fick en liten hjärnskakning som höll i sig i 2 dagar. Mamma och pappa ringde en bekant för att höra hur det gick för Charlie och kom på besök. Marwin lånades ut några månader.
Yago blev diskad i agility och hoppklass på vår andra agilitytävling men hoppklassen gick mycket bättre. Jag fick vara med och uppleva första utflykten med Rudolf Steiner klassen det var en cykelutflykt med otroligt många minnen och fint väder.
Jag introducerades till westernvärlden som var väldigt rolig och intressant. Intresset växte och jag kände längtan efter en ny bästa vän som jag skulle passa ihop med bättre. Marwin kom tillbaka till vår ägo och Coyt köptes och importerades från Norge till mig i Sverige.
Då började min och Coyts resa, ingen häst kan ersätta någon annan häst med alla hästar kan lära dig ett och annat. Jag och Coyt började lungt lära känna varandra och jag fick lite hjälp med att utbilda honom vilket jag är tacksam över för att utbildning av häst är otroligt stort jobb. 
 
2015 Hela familjen flyttade vidare till Holmen med Helix, Yago, Coyt, Marwin och Fritz.
Jag fick uppleva en rolig klassresa till Norge där vi skulle bestiga Galdöpiggen men vädret var för dåligt.
I Maj skaffade vi ännu fler djurvänner 2 höns och en fin tupp. Jag och Coyt provade på distansritt som var väldigt roligt och det har vi fortsatt med. 
 
2016 19 Januari blev skolan inställd p.g.a väldigt mycket snö. Jag och mamma åkte till Nice i Frankrike. Jag och Coyt tog paus från tävlandet p.g.a 0 motivation hos Coyt. 
Klassenresa till Stockholm var väldigt rolig med tåget så åkte till Flen och sedan fick tåget åka tillbaka för att hamna i rätt spår mot Stockholm. 
Jag åkte 2 gånger till Danmark. 
På hösten började jag på Öckerö gick en väldigt roligt kurs i Basic safety. Slutade i november av olika skäl.
Hade paus från November
 
2017 I Januari då jag började på burgårdens gymnasie som var ganska dålig tyvärr. I februari började jag på världens bästa gymnasium Real inriktning Hund. Jag trivdes bra på inriktningen, jag valde att fortsätta samma inriktning även på hösten med en ny klass. 16 September flyttade Lina hit. 19 Augusti vann jag jubileumsritten i Billingen med Coyt så stolt jag är över min fina häst. 
 
 
 
 
Kommentarer:
2017-10-05 @ 20:58:42
#1: josefine

svar: tack så mycket för dina peppande ord! Jag tänker inte ge upp även om det tar många år att komma in. nu är det tre månader till nästa ansökningsperiod och då har jag förhoppningsvis hittat motivationen igen! Tack :)

Svar: lycka till
Gintare Mullback

2017-10-06 @ 12:07:54
#2: Minna

Glöm inte att lägga upp dagens outfit varje dag, så kul att se och få insperation med kläder

Svar: Jag försöker göra det om jag hinner vilket jag inte alltid hinner.
Gintare Mullback

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: