2017-06-27
14:03:09

Framme i Litauen

hej nu är jag äntligen framme i Litauen det är med blandade känslor att vara tillbaks 10 år senare.
Båtresan var lite jobbig med havsbrus också gungade de så det klirrade i restaurangens porslin.
Resan från Klaipeda till Tauragé har gått väldigt bra vi stannade till vid något ställe där vi såg en stork på nära håll som jag fick på bild också köpte vi glass som jag åt när jag bodde här i Litauen när jag var liten. 
Sedan åkte vi in i Tauragé och åt lunch på en fin restaurang jag åt rödbetssoppa och kycklingschnitzel jättegott var det.
Vi stannade även till vid maxima en litauisk ICA Maxi. Vi köpte lite godis och mamma och pappa köpte lite annat smått och gott.
Nu är vi framme vid hotellet Banga. Det är några killar som badar utanför vårat fönster.
Snart åker jag till min gudmor.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: