2017-07-15
17:55:00

Nyheter på gården

Hej nu har jag inte varit hemma på gården på ca 2 veckor och shit vad mycket som har hänt på gården under dessa veckor så roligt att se.
Här är min nya bil en volkswagen från 2013 modell golf. Den köptes 12 Juli.
 
Bindbomen kanske har synts förrut i bakgrunden av något foto här på bloggen men 3 Juli när hovslagaren var här och dymlade så blev den officiellt klar och redo för att användas. Den är superfin vilket inte syns så bra på bilden som tagen tagen med mobilkamera bara för att bilden skulle upp på bloggen snabbt. 
 
Växthuset är äntligen på plats och tyvärr är den inte riktigt helt klar det fattas lite fönster på taket och vattnet ska kopplas in och sedan ska resterna och smutsen ut och växterna ska flytta in till våren men nu i höst och vinter blir det mycket planering på vad som ska odlas där inne. Har ni förslag på vad som ska odlas? 
 
Nya brädor och en ny trappa till hönshuset som gjordes i veckan jättefint det ska bara målas sedan är det helt klart och hönsen inklusive tuppen är glada och nöjda.
 
Taket på vindskyddet i stora hagen håller på att byttas ut och idag kom nya taket på som inte syns på denna bilden och inne i vindskyddet har vi lagt in grus. Så får vi se hur länge detta håller med tanke på att det är hästarna bästa ställe att klia sig på. 
 
Sedan så har bryggan kommit i sjön och det har byggs en ny trappa och mycket mer vid sjön men jag har inte fotat det än så därför är det inte med på bloggen än men jag ska fota det när jag får tid till det. Nu ska Coyt ridas.
Detta är vad som har hänt medans jag har varit borta.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: