2017-12-18
16:04:32

Praktiken+vem av djuren är bäst på vad....

Hej idag har jag praktiserat på djur och natur. Det var roligare idag för att jag fick göra lite mer och det kom lite fler kunder idag. Jag fick packa upp varor från Royal Canin, svara en kund som frågade om vi sålde veterinärfoder vilket bara veterinärer får göra. Jag har fått dekorera lite och sopa och dammsuga. När jag dammsög i hörnet såg jag en svart klämma som jag tog fram och tog upp den för att kolla vad det var för något, rätt som det är förstår jag att det är en musfälla som hade smällt ihop utan fångst, tyvärr så tror jag att musen/råttan är för smart och vet hur den ska få tag i maten utan att dö. Jag fick fylla på lite varor. 
Innan jag åkte hem passade jag på att köpa en julklapp till mamma och hästarna. 
 
Imorgon är det dags för Yago att följa med till skolan och visa vad han kan. Igår var Lina med när vi tränade, oj oj vad Yago var duktig bara för att han ska visa för mig eller Lina att han är bäst. Man måste vara bäst om man ska vara mattes djur. Yago är bäst på de han inte kan med Lina i närheten tex har Yago varit dålig på apport det är han superduktig när Lina är med. Coyt är bäst på att få matte att skratta. Lina är bäst på att lyssna och race i skogen, Helix är bäst på att ha koll på mamma och vakta, Marwin är bäst på tänka, hönsen är bäst på att snacka skit, tuppen är bäst på att hålla ordning. 
Att kunna hålla ordning på 7 yrriga höns är en konst.
 
Jag och Coyt har så mycket gemensamt tyvärr så är vi inte så generösa av oss. Fast det beror på vad man ska dela på och med vem. 
 
Att lära en gammal hund att sitta är väldigt enkelt men att lära en döv hund att stanna är väldigt svårt men det går.
 
Vad är dina djur bäst på?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: