2017-12-29
19:45:47

Härlig ridtur och mys med hästarna

Hej idag åkte jag och Yago hem från Karlsborg. Jag och mamma åt lunch sedan hann jag gå ut till växthuset och beskära vindruvan. Jag klippte av 50 cm av toppen.  
Sedan hämtade jag och mamma hästarna och sadlade innan vi begav oss ut på en härlig ridtur med aningens ändrad rut. Vi skulle ridit vaselidrundan men det blev hönsarundan förbi malsjön och ner till galoppslingan och uppför sandbacken och igenom skogen och hem. Ridturen var väldigt härlig med en väldigt lycklig Coyt som gav mig flera goa skratt och tid till att tänka efter så att jag gjorde rätt val vid vägval. På slutet tog jag helt rätt beslut enligt Coyt. 
När jag var yngre och även på äldre dar nu när man har tränat för ridlärare/tränare så säger dom oftast till ryttare "förbredd för ex trav, galopp" det man gör som är att man förbredder sig för att ge signal till hästen vad den ska göra. 
Idag tänkte Coyt "förbredd för att gå hem" trav, trav, trav=bra tempo=lycklig ryttare=ryttaren börjar förbredda för att förlänga ridturen genom att börja svänga=oj då, jag måste stanna och ge ryttaren en till chans till att ändra sig och kanske gå hem=oj oj nu kommmer Marwin ikapp=då fortsätter vi. 
(null)

Nu på kvällen har Coyt blivit lite ompysslad med fleecetäcke och fått en fläta på varje sida. Även Marwin har fått mysa med mig.  (null)
(null)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: