2017-12-31
16:00:55

Gott nytt år

Idag vill jag önska er alla ett gott nytt år. 
 
Idag tänkte jag skriva lite om hur jag gör för att mina djur ska få ett bra nyår utan oro. 
Eftersom att jag bor på landet så brukar man räkna med att det ska vara lungt och tyst men ändå så förbredder man sig för eventuella raketer som kan höras och som skjuts. 
I stallet gör vi inget mer än att dra igen fönstrerna men detta år ska jag kanske prova att ha bomull i Coyts öron för att det var han som reagerade värst förra året, jag kunde inte borsta Coyt på morgonen utan att han vandrade runt och var helt blockad så jag fick avbryta morgonpysslandet och ta ut honom och Marwin i hagen. Marwin reagerade inte. 
Hönsen verkade inte reagera särskilt mycket. Helix reagerade inte och Yago småskällde lite och var lite orolig.
Jag håller mig lugn och beter mig som vanligt för att om jag är rädd då smittar rädslan av sig och allt blir mycket värre. Alla djur är inne på nyår och hundarna går en eftermiddagstur kopplade. 
Nu har vi lilla Lina som är ganska van vid oss och har sin plats i flocken. Enligt Lina´s förra ägare så är Lina lugn på nyår och det hoppas vi att hon kommer vara annars får vi andra bete oss som vanligt och inte via rädsla eller ömka. 
Tyvärr så smällde grannen några raketer förra nyår men denna nyår hoppas jag att det ska vara lungt och stilla. 
Jag vill önska er alla ett gott nytt år och jag hoppas att fyrverkerierna förbjuds.
 
Med denna bild vill jag säga att ingen vill ha en skrämd häst galopperande på en bilväg, att möta rädda irriga höns på en bilväg skulle inte vara roligt för varken ägaren eller bilisten, hundar som vandrar över vägen är inte heller roligt.
Nyår är ett stort problem för många djurägare, problem är till för att lösas och enklaste sättet att lösa probemet är att folk slutar köpa raketer och kör på en grymt häftigt lasershow istället.
 
 



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: