2017-12-31
14:11:16

Årets sista ridtur

Hej idag tog jag och mamma årets sista ridtur med hästarna som var väldigt sega i början tills vi kom in i skogen då blev det en väldigt fart på Coyt. Coyt var riktigt duktig idag vi lyckades att göra lite skänkelvikningar det gick jättebra. Coyt jobbade på väldigt bra under hela ridturen. 
Efter ridturen fick de på sig bucas regntäcke och hö lades ut i hagen och sedan fick de gå i hagen och äta. 
Jag, mamma och hästskötaren hjälptes åt med att rulla in en ny bal och fylla höpåsar och hönät, det ska vara 1,5-2 kg hö i varje kasse och nät.  (null)

Hönsen värper på som tusan, de fick påfyllning av värpfoder. Anledning till att de värper nu är antingen fodret eller värmen. 
Jag har också hunnit med en härligt runda med alla 3 hundarna. 
Nu har jag ätit en riktigt god lunch. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: