2017-08-03
10:37:03

Fickparkering, backa runt hörn och högerregel

Hej idag har jag haft körlektion. Det gick bra och jag börjar få bättre koll på när det är högerregel och vi provade att fickparkera vilket gick bra (allt går bra när man får instruktioner) när han sa "vrid ratten trekvartsvarv" jag tänkte "ok vad menar du nu?" Men det gick bra eftersom att han räknade och det var väldigt bra. Bara man tar det lungt och lyssnar så går allt utmärkt. 

Backa runt hörn måste vi träna på ännu mer eftersom att jag backar in i trottoarkanten och det förstör däcken. 
Högeregeln har jag stenkoll på nu i pratiken snart och jag vet vart det är högerregel. 

Att köra bil här i Värmland är som att fågelskåda eller gå på jakt. Det är så mycket djur man ser och så fina vägar. Varje gå g vi åker in på en fin grusväg eller förbi skog så tänker jag "åh här skulle jag vilja rida". 

Någon gång i framtiden ska jag anmäla mig till distansritt i Värmland för att dom har så fina vägar och fina gårdar och mycket djur som jag gillar. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: