2017-08-02
12:50:00

Aha upplevelse

Hej dagens körning gick bättre och jag harbörjat komma igång och få flyt och jag fick några aha uplevelser idag.
Jag kom på hur jag ska styra när jag backar runt ett hörn, jag trodde först att man bara rattade så att bakdelen åkte runt typ också sedan så när jag har bakat rakt efter hörnan så har bakdelen flyttats ut till andra sidan, jag har alltid suttit och tänkt "hur kan det bli så?" Men idag kom jag på att när man har backat runt och ska backa rakt så behöver man bara vrida på ratten ett halvt varv typ medans innan så har jag alltid velat ha ratten rakt i tro om att hjulen är raka då och bilen ska rulla rakt enligt mig. 
Raka hjul, ratten ska vridas en kvartsdel om man ska backa rakt. 
 
Vi tränade lite på vänstersväng också som gick bra och även på parkering.
Också märkte jag att jag och min trafiklärare tänker lite olika, haha
Nu ska jag käka kunch också får jag se vad som händer på efteriddags lektionen.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: