2016-09-26
16:40:32

Då var helgen över.

Hej i fredags longerade jag båda hästarna för att jag inte skulle hinna motionera resten av helgen. Dom skötte sig bra, jag provade att använda en halsförlängare när jag longerade Coyt och vad bra han gick med halsförlängare. Han frustade och var så nöjd han känndes även mindre stressig. 
Marwin blev longerad utan halsförlängare för att han är lite äldre och mer balanserad. Det gick bra att longera Marwin, han var pigg och glad han bockade ett eller två språng av glädje. 
Jag är supernöjd med båda hästarna men blev besviken på mig själv för att jag glömde gopron i Torslanda och kunde därför inte filma longeringen. Jag ska filma nästa helg så ni får se när coyt springer fint och avslappnat.
I Lördags åkte jag till konfirmationen som jag sov över med och vi gick på gudstjänst tillsammans och fick våra biblar på söndagen.
Efter gudstjänsten åkte jag hem med familjen och vi bestämde oss för att rensa ut stallet och ta ner alla hästgrejer till sadelkammaren i huset. Coyts coller är inlämnad till skomakarn för att han ska sy fast en ren som håller på att lossna.
Mer har jag inte gjort i helgen. 
Idag har jag varit på läkarundersökning för mitt däcksintyg, jag var frisk och hel från topp till tå, mitt blodtryck låg på 110/69 vilket var bra. 
Efter läkarundersökningen var jag på utveckligssamtal det gick både bra och dåligt, efter mellanstadiet har jag egentligen alltid hatat utvecklingssamtal. 
På skolan var en tema dag idag, temat var språk så man fick gå runt och samla lite poäng, i och med att jag går sjöfart och inte läser något språk så fick jag gå hem tidigare vilket var skönt. Jag var i skolan i ca 2 timmar.
Bilden  är inte bra men det är inte så lätt att hålla igång hästen i trav samtidigt som man tar kort och i händerna håller du en lång longeringslina och en longerings pisk och en mobil.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: