2016-06-25
22:37:12

Storstädning

Hej idag storstädade jag stallet tillsamans med mamma och pappa. Det gick bra och vi hann göra klart allting. Imorgon ska hästarna ridas på morgonen och marwin ska köras på kvällen och jag ska rida sidan om. På måndag om allt går som det ska så ska Coyt spännas för vagn så ska vi se hur det går.
Skillnaden från de andra körturerna med Coyt är att denna gång kommer han ha skygglappar precis som i tömkörningen. Anledningen till att Coyt har skygglappar är för att. Jag upplever att han har svärt för att koncentrera sig då kan han få för sig ta egna beslut och man ska göra exakt så som han vill annars vill han inte vara med.
När vi körde Coyt senast så kom vi fram till en två vägs korsning där kunde man antingen ta höger eller gå ralt fram. Vi skulle gå rakt fram men Coyt var bestämd med att vi skulle gå till höger så han slänger sig åt höger jag tänker "Coyt vet du om att du har vagn och är något breddare och osmidigare än vid ridning" suck. Vägen till höger är inte jättestor så det går inte att vända hur som helst med vagn så vi försökte backa ut men det gick inte, jag vet inte ens hur vi kom ut men ut kom vi och vi fortsatte precia på rätt väg som ingeting hade hänt. Då är Coyt sur för att han inte fick göra så som han ville, då bara hoppar han rakt ut på en äng till höger och jag får ta tömmarna från pappa och jag trodde nästan att vi skulle dö. Nu tänker jag "hallååååå Coyt du har vagn bakom dig märker du inte det?" Coyt blir inte rädd eller någonting. Sedan går vi tillbaka och och mamma får gå sidan om hela vägen hem. Sedan dess så har jag tömkört Coyt för att lära honom svänga, stanna, backa och lite ljudkommandon.
Som ni kanske märker i texten så är Coyt en häst med mycket åsikter och attityd.
Men ändå helt underbar på sitt egna viss.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: