2016-08-26
22:02:58

Första skolveckan

Hej nu har jag kommit hem efter en halv skolvecka i och med att jag började gymnasiet i Onsdags. I Onsdags lärde vi känna varandra i klassen och vi gick en liten rundvandring där vi fick se vart allting låg.
 
I Torsdags hade vi en friidrottsdag på Rosenhill Seamen`s center (sjöpokalen) vi fick springa 60 meter jag sprang på 12,57 sek tror jag, jag var för långsam i starten.
Stillastående höjdhopp jag kom över 50 cm haha jag hade för mycket båkotvikt.
Innan simningen ska man ju dusha som alla vet, jag gick till duschen jag halkar ställer mig upp går tillbaka tar av mig glasögonen och går tillbaka igen utan att vurpa för att duscha. (Klassens klant)
 
Simning 150 meter bröstsim och 50 meter rygg jag fick en anmärkning på att jag hade dålig kondis, vilket stämmer till viss del men största problemet är att jag måste få till andningen i simningen.
Lunchen bestod av en macka och matvete.
Efter lunch var det terränglöpning 2.3 km tyvärr är jag inte i toppkondis och klarade inte av att springa hela vägen men jag tog mig runt hela banan. 
Sedan stötte vi kula och det gick inte jättebra för mig men jag använde rätt teknik och kom lite kortare än dom andra, jag måste lära mig att stötta kulan mer framåt istället för uppåt och rakt ner.
Sedan var det stillastående längdhopp det gick ganska bra jag hoppade 1,28 cm.
 
Idag cyklade jag till skolan för första gången.
Idag fick vi göra ett litet test som kallas för screening det gick ut på att läraren ska kunna se vad jag är bra på och vad jag behöver hjälp med. Det gick ganska bra det också men vi får se vad resultatet blir. sedan åt vi lunch på brattebergs skolan och jag tappade bort min cykel (jag behöver en app som heter Hitta min cykel) efter lunchen skulle vi iväg och umgås med klassen och naturligtvis cyklade jag lite fel men det var inte helt åt skogen bara några meter åt fel håll, vart hade jag varit utan GPS.
 
 
 
P.S Jag flyttade i torsdags, jag berättar mer om det i nästa inlägg.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: