2018-01-18
20:25:00

Gratis gympass på gården

Hej idag har jag varit i skolan och det har inte hänt något speciellt i skolan förrutom att matteläraren hade bakat fika till klassen, åh vilken god kaka 😍. Han hade lätt vunnit bakprogramet hela sverige bakar. 
 
Jag fick lite ledig stund idag som jag kollade på BPH resultat av bichon havanais hanar och just nu har jag 3 favoriter det är Dogsmart´s Prins Tamino, Star Havanais Tarzan och No imperfection new sensation.    Otroligt fina hanar enligt BPH testet och seriösa uppfödare. Jag tänkte skriva mer om BPH efter att jag har gått BPH föreläsningen 20 mars då har jag ännu mer fakta och kunskap, jag kan lite om BPH nu men jag vill kunna ännu mer för att tolka resultaten rätt och göra en bättre bedömning jag kanske har helt andra favoriter då, vem vet.
Denna hane är otroligt läcker tycker jag och har ett bra psyke, han heter No imperfection new sensation.
 
När jag kom hem pysslade jag lite i köket med att plocka undan lite disk och torka av lite rester. Jag fick ge hästarna eftermiddagsmålet och sedan kom pappa med transporten full av halmpellets. Jag hjälpte pappa att backa till rätt med transporten till förrådet och jag började skära av ytterplasten sedan började mina fingrar typ frysa sönder och vi gick in för att be mamma om hjälp men hon ville att vi skulle äta först så det gjorde vi och det var nog bra att fylla på krafterna med god käk. Sedan gick jag och mamma ut och tog in hästarna och gav hönsen lite värpfoder och lite potatis och nytt vatten. 
Efter hönsen satte vi igång med halmpelletsen, mamma lastade ut och jag tog emot och lastade på SJ pallen i förrådet, när det blev för högt för mig bytte vi possition så att jag fick lasta ut till mamma och mamma fick lasta på SJ pallen.  (null)
(null)
 
58 st 16 kg halmpellets bar vi ut med egen hand bara för att vi inte har pallpinnar som det fins på ex truckar, då hade pappa kunnat köra ut hela pallen helt själv. Lite kroppsarbete är ändå bra, det mesta på gård görs ju med traktor nu så man ska nog passa på att njuta lite av gratis kroppsarbete och kroppen mår bra av det. 
 
Kommentarer:
2018-01-19 @ 11:37:57
#1: Evelina

Vad fin hund :D

Svar: Det tycker jag också
Gintare Mullback

2018-01-23 @ 00:28:09
#2: Charlotte

Så fin vovve!

Svar: Ja visst är den
Gintare Mullback

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: