2016-10-22
13:26:47

Två dagar i hamn ytterligare

Torsdag 20 oktober 2016

Hej idag har jag varit på utflykt i Sintra där vi fick en guidad tur i ett stort palats, guiden berättade lite om kungarna som hade bott i slottet, han visade oss en liten kyrk avdelning som vi fick gå in i och titta. Jag filmade lite i slottet med min gopro.

Efter palatset gick vi vidare till något ställe där vi fick äta våra lunchlådor som bestod  av paj och sallad det var ganska gott.

Efter lunchen gick vi tillbaka till mötesplatsen där bussen skulle komma och hämta oss, vi var en timme före bussen och vi fick en halvtimmes rast till att gå runt lite i området och titta lite, jag passade på att göra ett toabesök också hann jag köpa en god kladdkaka som jag åt på stranden.

Nästa bussresa gick till Cas Cais beach där badade nästan alla, jag doppade bara mina fötter och filmade mycket med min gopro. Vi fick bada i ca 40 min.

Efter stranden åkte vi tillbaka till båten, dom som hade vakt gick på sina pass, de som var lediga fick äta middag som bestod av ärtsoppa och pannkaka med jordgubbssylt och grädde jättegott var det.

Efter middagen var jag ledig då gick jag och vilade mig lite sedan kom Emil och ville hitta på något så vi bestämde oss för att spela en frågelek med mina kort dom heter ”frågespel jorden runt” efter kortspelet gick jag och la mig.

Fredag 21 oktober 2016

Hej imorse vid samlingen berättade Kaptenen att han inte riktigt vet när vi seglar ifrån Lissabon mot Malaga det kan bli imorgon, på söndag eller måndag men vi ha god tid på oss och jag börjar längta efter att få segla iväg.

Idag har jag haft ledigt vilket innebär att jag har inte haft någon vakt för att det har jag imorgon.

Idag har jag varit kvar på båten och gjort lite läxor, redigerat och raderat bilder.

Kl 10:15 fikat bestod av varm nyponsoppa med grädde det var inte så gott men jag fick i mig litegrann i alla fall.

Efter fikat gjorde jag inte så mycket mer än att vila upp mig inför morgondagens vakt.

Lunchen bestod av ris med kyckling ihopblandat och sallad det var ganska gott.

Efter lunchen har det inte hänt så mycket och jag har inte kunnat gå i hamn eftersom att jag har inte haft några att gå med, man måste vara i grupp på fyra personer. Jag har hört lite att dom andra går i hamn 4 stycken går en bit i grupp och sedan lämnar dom som dom inte vill ha med det är väldigt fult gjort och jag är glad att jag har varit kvar på båten och sluppit den situationen. Det var några stycken som kom tillbaka med två eller en kompis och det sa DOS på lunchen att det inte var okej och att man måste vara fyra och fyra.

Middagen bestod av köttfärssås och spaghetti det var jättegott. Jag hade riktigt trevlig sällskap vid bordet.

Nu ligger jag i min koj och vilar.