2017-09-18
12:07:24

Första dagarna med Lina

Hej idag har Lina varit hos oss i 3 dagar och det har gått bra både med oss och med våra hundar även om Yago är lite divig och vägrar titta på henne när dom ska fotas. Yago vill visa för hela familjen att hon inte går att leka med. Men vem blir leksugen när en okänd svart liten hund kommer fram och börjar vifta med tassarna i huvudet på en medans man vilar och sedan står han och gnäller. 
Helix verkar inte bry sig så mycket om Lina. 
Lina är en väldigt trevlig individ som tyvärr är lite osäker så nu i början handlar de mesta om att lära känna henne, få henne till att känna sig trygg och höja hennes självförtroende. 
Åh det var så underbart igår när jag gick en promenad med henne och Yago så sa jag bra till henne då och då och ni skulle sett hur hela hon lyste upp när hon fick höra "bra". 
Jag testade lite basic övningar med henne som att runda träd d.v.s Lina står till höger om trädet då går jag från vänster och lockar henne runt trädet och säger bra samtidigt som hon får godis. Hon fick också sitta på en stubbe och hoppa upp på en sten. Även Yago var duktig på alla dessa moment. 
Lina är en trogen hund som inte lämnar ens sida för att sticka ifrån 300 m, hon håller sig gärna inom synhåll. 
Lina fick också följa med mamma och pappa på äventyr för att träffa mormor och hälsa på äldreboendet medans jag var hemma och hade egentid med Yago. 
Yago är tyvärr lite svartsjuk av sig så man får vara tydlig med att Yago också finns och ge honom uppmärksamhet. Yago vill gärna vara bäst och visa alla andra hur bra han är som sagt så är han en riktig diva. 
Nu är jag i skolan och ska ha matte och svenska, novellen är snart klar. 
 
(null)

(null)

Ni som vill får gärna ställa frågor om Lina som ska besvaras i ett inlägg om henne. 
Kommentarer:
2017-09-18 @ 13:12:37
#1: Alexandra

Fina hundar! :)

Svar: Tack
Gintare Mullback

2017-09-18 @ 16:02:17
#2: Sara

Vilka sötnosar 😍

Svar: Tack
Gintare Mullback

2017-09-18 @ 17:02:06
#3: Emilia

Åhh så söta!

Svar: Tack så mycket
Gintare Mullback

2017-09-18 @ 17:16:17
#4: Jennifer

Så fina :D

Svar: Tack
Gintare Mullback

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: