2017-11-30
16:33:00

Sur Viola och Glad Urax

Idag har jag ryktat Viola som var väldigt tydligt förbannad när hon insåg att hon inte fick gå ut i hagen och det var mitt fel enligt Viola, det är schemats fel enligt mig. Viola var en av hästarna som skulle tränas först på morgonen så därför fick hon inte gå ut i hagen.  (null)

Jag ser mycket likheter mellan Viola och Coyt.

Jag mockade Einars box, mockning är riktigt mysigt när man får pratstund med hästskötarna, fundera lite på livet, det är som yoga fast mindre jobbigt.   

(null)Tor blev ryktad och ompysslad, Tor är en riktigt mysigt häst att pyssla om. Jag fyllde på vatten till alla hästarna. 

När Einar kom in i stallet fick jag borsta honom inför dressyrpasset som han skulle gå senare på eftermiddagen.  (null)

Pikeur fick också bli ompysslad och ryktad.      (null)
Han hade lagt sig ner och sovit  (null)
                                                                                                       Jag sopade rent stallgången när de flesta hästarna var ute i hagen. Jag tvättade foderbaljor. Jag putsade en sadel.                                       Kontrollerade utrustningen till hästarna för ryttarna som skulle åka iväg på träning. Tex så fick jag byta schabrak. (null)

Jag ryktade Urax och jag märke direkt att han var gladare och var inte lika sur när jag borstade på magen (förhoppningsvis så är han bättre i magen), jag tvättade hans rumpa som var ner bajsad. Jag sköljde igenom svampen och hinken noggrant när jag var klar och tvättade mina händer och tog handsprit för att undvika smitta via avföring. Det var viktigt att Urax blev ren och fin för att han ska ut på stan och patrullera ikväll.

(null)

Jag sopade rent hovslagarspiltan.

Jag tog över och skötte om Zeke när han kom hem från dressyrpasset och polisryttaren hade redan slutat så jag fick svampa av lite och ta på täcke och leda in honom i boxen. Polisryttarna är verkligen glada och tacksama för oss hästskötare, det gillar jag när de är tacksamma då känner jag att jag har gjort ett bra jobb och att jag behövs. Sedan tog jag hand om hans utrustning också med att putsa träns och placera på rätt ställe i sadelkammaren.  (null)

 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: