2015-04-20
20:54:00

Resultaten

Hej förlåt för att jag inte berättade om hur det gick på träningstävlingen i Lerdala igår men det var för att mitt internet blockerades igår så idag så ska ni få info.
Det gick superbra för Coyt han gick igenom båda veterinärbesiktningar där man skulle ha max 60 slag per minut på pulsen både före ritten och efter ritten som var 2 mil morgonens puls var 44 och efter ritten var pulsen 52 och jag och pappa vi red i väldigt högt tempo och det innebär inte en massa galopp utav vi travade på men det var en galopp backe som vi galopperade uppför och på skritt sträckan så var det en stor surpöl som en ryttare före oss hade åkt i men det slapp vi se och det var en kameraman där som visade oss genvägen som funktionärerna hade gjort men den var svår att hitta och Marwin var väldigt pigg sa pappa så han var på väg att gå rakt igenom men det var tur att jag såg gen vägen så vi kunde ta den för att jag höll på att runt lerpölen men det gick bra det var tufft men vi ska tävla i Augusti igen och då är det clear round nu var det bara tränings tävling och vi kan inte vara med på nästa pay n ride som är i juni för att då är jag i Norge med klassen det är inte bara hästarna som ska jobba man får ju träna lite själv också. Jag fick väldigt mycket positiva kommentarer av veterinärerna om Coyt för att kallblods hästar har svårt med pulsen tydligen så jag var jättenöjd, Marwin fick anmärkning på att ha druckit dåligt efter ritten men det löser man med betfor. 
 
 
Foto: Mattias Malmgren 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: