2014-12-29
21:44:58

Stallströ

Hej det här med vilken strö man ska ha det är en svår fråga eftersom att det finns så mycket att välja bland de strön som jag har haft i mina 6 år är halm spån och halmpellets det är några frågor man måste gå igenom för att hitta det bästa ströet för dig och hästen.
  • Hur stor är boxen 
  • Vill man ta bort bara bajset eller både bajs och kiss 
  • Är hästen allergisk mot damm
  • Är det lätt att mocka åt hästen eller förekommer det att den bajsar överallt 
Tex min förra tinker Sally hon var dammallergiker så halm var uteslutet spån var lättmockat men vi provade halmpellets och det var det som funkade bäst för henne det var lättmockat och hon var inte allergisk det var ganska svårt att mocka åt henne.
Men Marwin tåller halm men istället för att ha två olika sorter så valde vi att han och Sally fick samma och Marwin är lättmockad om boxen är tillräckligt stor.
Coyt är lättmockad också och han älskar halmpellets han äter en handfull halmpellets och det gör att dom inte behöver pellets utan det får dom via ströet.
Jag vill alltid ha bort både kiss och bajs.
Kommentera om era erfarenheter 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: