2018-01-10
17:58:08

Tillbaka till skolbänken

Hej idag var det första riktiga skoldagen i skolan i skolbänken. Engelskan gick bra och jag har fått nya krafter till att göra ännu bättre ifrån mig och koncentrera mig bättre. 
Matten var lite komisk när läraren kommer in och säger att vi ska gå vidare till ett nytt kapitel, jag säger "kan vi börja med geometri?" -Det är precis det vi ska göra, svarade matteläraren och det stod på tavlan men jag hade inte läst på tavlan. Geometri är mitt favoritområde inom matte. 
Naturbruks lektionen gick bra och jag fick en hel del gjort men pappa får hjälpa mig med fortsättningen nu i veckan. Vi skulle varit klara idag och lämnat in, jag och min grupp var klar men naturbruks läraren förlänger inlämnings tiden till nästa vecka det är jättebra för alla egentligen men mindre bra är det när han utökar uppgiften med att vi ska skriva 4 sidor och fixa powerpoint och hålla ett 10 minuters redovisning. Det ska nog ordna sig på ett eller annat sätt hoppas jag. 
 
När jag kommer hem är Lina som gladast och har mest energi så jag tog ut henne i trädgården och fortsatte att prova gå mellan slalompinnarna vilket gick bra och hon fick prova gungan det gick bättre än igår, hon har redan fått bättre självförtroende. När vi sprang tillbaka som fick hon springa med mig ett varv runt flaggstången sedan gick vi in och vilade oss lite. Jag åt en god macka som mamma hade fixat. 
Sedan var det Yagos tur att träna på sina svagheter som är bla slalom. Jag fick tips av min klasskompis att prova träna alle slalom med Yago så det provade jag idag. Alle slalom ser väldigt enkelt ut men det är inte helt lätt men enklare än vanlig slalom. Målet är att man ska flytta pinnarna närmare och närmare varandra tills det blir ett vanligt slalom och hunden förstår vad den ska göra. Yago är ganska bra på slalom men vägledning av mig men jag vill få honom att bli självständig i slalomet och då är detta en superbra övning då jag har en godisskål framför slalom som Yago ska springa mot och när han har genomfört slalom får han klick och får lov att äta godis i skålen. 
Svart är hundens väg. Du springer på höger sida om de blåa stolparna eller från andra sidan på höger sida om de röda stolparna. 
Yago tyckte att det var lite klurigt i början men i slutet fick han till det jättebra. Nu ikväll ska jag anmäla Yago till agility kursen
 
Nu ska hästarna in i stallet.
Kommentarer:
2018-01-10 @ 20:12:33
#1: Charlotte

Vad roligt med skola! Lycka till! <3

Svar: Tack
Gintare Mullback

2018-01-10 @ 23:19:22
#2: My

Hoppas du hade en bra dag <3

Svar: Tack jag hade både en bra och dålig dag.
Gintare Mullback

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: