2018-01-13
18:41:44

Alla djur tränade

Hej idag var det min tur att släppa ut alla djuren. Sedan gick jag in och åt min goda frukost. Efter frukosten gick jag ut en mellanlång runda med Lina och Yago.  (null)

När vi kom hem tränade jag, Yago på allé slalom och det gick mycket bättre än igår, jag höjde svårighetsgraden lite med att flytta ihop pinnarna några centimeter, det klarade Yago med bravur, Yago fick springa på gungan lite som han älskar och han körde säcktunneln utan tvekan. Lina fick också vara med och se när Yago körde gungan och jag ville se hennes reaktion när den slog i marken när hon var i närheten och ingen reaktion fick jag, Lina tog mod till sig och provade gungan lite och det gick bra men hon får inte göra det själv. gå mellan slalompinnarna gick ganska bra för Lina hon gick lite fel på slutet men det struntade jag i och belönade henne ändå för att jag är glad att hon är villig att delta i träningen och den är kravlös än så länge. Jag är lite sugen på att gå rallylydnads kurs med Lina men det får bli till höst eller våren 2019.
Efter en superträning med båda hundarna tog jag och mamma en sväng ut i kylan på varsin häst. Det blev en väldigt lugn ridtur runt malsjön.
(null)
Efter kyliga ridturen fick hästarna sadlas av och vi la på back on track täcke och tog in hästarna i stallet där de fick mumsa på gott hö.
Nu ska jag ut i stallet och pyssla om Coyt lite extra som han förtjänar efter en ridtur. Jag har en plan som jag ska prova med Coyt och se om han behåller sin motivation om han får vila 4-5 dagar när jag går i skolan och ridas på helgen lördag (längre runda) och söndag (kortare runda). Med Coyt måste jag vara noga med att han är motiverad så att han tycker om att bli riden och tävla 20 km klasser. Imorgon ska Coyt ridas, vilken runda det blir har jag inte bestämt än, det kanske blir höns rundan. Det är lite lurig terräng på vissa ställen där en traktor har kört och man kan inte gå i mitten för att man kan knappt själv gå i mitten så då får man gå i skogen parallellt med riktiga ridvägen, på ett annat stället är det blockerat med en massa avhuggna träd som ligger som ett berg, det går att passera med hundarna med inte med hästarna tyvärr. Fördelen som hundägare är att jag kollar upp sådant på morgonen när jag går med hundarna.
4 februari ska jag på årsmöte så då blir det ingen ridning får Coyt.


Kommentarer:
2018-01-13 @ 19:58:49
#1: Charlotte

Så fina!

Svar: Tack
Gintare Mullback

2018-01-14 @ 03:29:44
#2: Evelina

Härligt! :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: