2018-02-18
10:31:42

Vilo helg och ny växtplanta

Hej nu i helgen har jag haft en liten loggpaus. Det behövs ibland och bloggen ska ändå ske på mina villkor och jag bloggar när jag tycker att det är roligt att blogga och har tid till det. 
I Torsdags red mamma ut ensam på Marwin och under tiden hade Coyt tagit sig ut från hagen som tur var så gick han inte genom den andra tråden som går mellan förrådet och staketet. Understa tråden var hel men översta tråden var det handtaget som hade gått sönder, pappa åkte iväg för att köpa handtag under tiden fortsatte jag leta och jag fann en gammalt handtag som var funktionsdugligt. Det var så sent när mamma kom hem så hästarna fick  gå in i sina boxar. 
På fredagen skulle jag rida Coyt och han vägrade komma till mig och jag hade godis, han såg mig och hörde mig men vägrade ändå att komma. Till sist gick jag ner och satte på grimman utan att ge godis. Vid grinden skulle jag schasa bort Marwin för att han skulle stanna kvar i hagen. Självklart tappar jag Coyt och de börjar springa som idioter jag får inte tag på Coyt och jag kokar över till sist får jag nog och bestämmer mig för att skita i att rida Coyt. När jag är inne i mitt rum sur som in i tusan tänker jag "vem av oss är det som ska bestäma, jag eller Coyt", "Ska Coyt lära sig hur man gör för att komma undan?". Med svaret nej på båda frågorna gick jag ut igen och tränsade Coyt för att jag har bättre kontroll i träns. Tog ut Coyt från hagen och fixade iordning honom och gav mig iväg på ett konditionspass runt Vaselid. Ridturen gick ganska bra ändå. Efteråt när jag skulle leda Coyt till hagen bet han mig på höger handen och jag blev så arg så jag vände mig om och sa till Coyt ordentligt att nu är jag trött på hans förbanade bitande (jag har minskat på godis och han bet mig i måndags också). Coyt släpptes ändå ut i hagen som hade hel tråd och allt. 
(null)
 
Igår köpte jag och mamma varsin aloe vera planta. Coyt fick vilodag och Yago fick träna på en ny slalom övning och jag insåg att den påminner om alle slalom fast på diagonalen så jag ska googla och se hur övningen ska se ut egentligen för att jag är osäker på om jag gör fel. Yago var ganska duktig, han misslyckades några gånger.
 
 
Idag är det städdag för djuren, jag ska mocka stallet och storstäda till hönsen. Att storstäda till hönsen är bra för att minska risken för ohyra och b.l.a loppor kan sprida sig till hästarna. Det är inte så stor risk nu när det är kallt men man vet aldrig när värmen och våren dyker upp. 
Livet med djur är helt underbart oftast men ibland är det mindre roligt. 
Imorgon börjar jag på ny APL, på tisdag är det djurparken, onsdag till fredag vanlig skola och på lördag ska jag på eurohorse. 
  


Kommentarer:
2018-02-18 @ 13:49:36
#1: Alva

Klart man ska blogga för att man vill!

2018-02-18 @ 13:49:36
#2: Alva

Klart man ska blogga för att man vill!

2018-02-21 @ 14:13:24
#3: Harriet

Så kul med växter, har också en aloe vera planta!

Svar: Det ska bli kul att se hur länge den överlever med mina gröna fingrar
Gintare Mullback

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: