2017-09-21
12:00:00

Natalina Rose

 
Namn: Lina som egentligen heter Natalina Rose Biely Luc
Ålder: Lina är 1 år och 11 månader. Hon fyller år den 2 Oktober
Ras: Bichon Havanais
Färg: Linas färg kallas för Sobler
Kön: Tik
Personlighet: Lina är en hund som är väldigt glad och älskar att springa och busa i skogen. Hon vill också gärna vara till lags och gör sitt bästa för att göra rätt. Lina är också otroligt snäll när hon pysslas om men borsta tänderna är inte uppskattat har jag märkt och klippa klor vet jag inte hur det är så det får vi se i framtisen.
Lina är en väldigt känslig hund som man inte ska höja rösten till om det inte är nödvändigt. Tex om hon håller på med något som är farligt då höjer jag rösten men om hon gör fel på en träning så går det inte att höja rösten för att då vägrar hon komma fram till en. Lina blir gladare och gladare även snabbare och tryggare med oss, igår sprang hon framför mig 300 meter och jag var tvungen att säga till henne att vänta på mig och Yago men det är superroligt att hon är så glad och springer så snabbt, kanske det är en framtida agilitystjärna. 
Mål: Mitt mål med Lina är att träna henne till certifierad besökshund, hon ska träna hemma första året för att i årskurs 2 följa med mig till skolan, men Yago kommer fortsätta vara med i skolan även i årskurs 2 och 3 och Lina får följa med på specialveckorna i tvåan där jag ska lära mig om att utbilda en besökshund och förhoppningsviss med mycket träning få henne till att bli en certifierad besökshund. Fördelar med Lina är att hon är i perfekt ålder och kommer hinna börja jobba efter certifieringen och hon har lätt för att hoppa upp i folks knä och hon är allergivänlig och liten. Yago har jag andra mål med och han kommer inte sluta följa med till skolan.
Jag vet inte riktigt än om jag kommer vilja avla på Lina föratt hon är enormt fin och trevlig individ men avel är svårt för att man måste tänka på "Hur många valpar kan hon få?" Ca 4-6 valpar kan rasen få.
"Vem ska köpa valparna?" Rasen bichon Havanais är ganska dyra och det är inte alla som förstår varför valpar är så dyra som de är och de sköts inte bara 8 veckor till och med längre för att alla blir inte sålda på en gång och då kommer frågan "Har man plats för ca 6-9 hundar som det blir". 
Jag har lite funderingar på att kanske gå bph med Lina det är personlighetsberskrivning på hunden. Ni som är mer intresserade av vad det är kan läsa här --> https://www.skk.se/sv/uppfodning/mentalitet/beteende-och-personlighetsbeskrivning-hund-bph/
Övrig info: Förra året i Januari importerades hon från Slovakien till Sverige. 
 
Linas släkt är otroligt meriterade inom utställning, hennes pappa King of man är

Puppy World Winner, BOB puppy, 2014 Helsinky 

Junior World Winner 2015 Milano
 
Slovansk Champion

Ungersk Champion

Junior Champion SK

Club winner BKS 2016

Club winner 2016 i Ungern

 
Linas mamma Iliana from hershey är

Junior World Winner 2013 i Budapest

Best bitch of World dog show 2013

Interchampion

Champion i Slovakien 

Champion i Ungern

Champion i Österrike 

Junior Champion SK, HU

Junior Club Champion - SK

Club Champion - HU

Hunden Iron är också en import från Slovakien som bor här i Sverige han heter egentligen Iron from hershey biely luc, han är helsyster till Linas mamma Iliana from hershey
 
 
Om ni vill läsa en svensk blogg som handlar om bichon havanais läs http://havanese.se eller http://www.pelvix.se/news_1.html 
Linas kennel har också en hemsida som ni kan kika på http://www.havanesekennel.sk/web/en/
 
Ställ frågor i kommentaren om ni vill veta något mer om Lina.
Kommentarer:
2017-09-21 @ 16:17:37

Ååh vilken söt hund

Svar: Tack
Gintare Mullback

2017-09-21 @ 20:33:49

Så fin hund. Kul att veta lite mer. Själv har vi en chihuahua

Svar: Tack. Åh vad mysigt att ni har en chihuahua dom är väldigt trevliga
Gintare Mullback

2017-09-22 @ 10:41:31

Vilka sötnosar ❤️

Svar: tack <3
Gintare Mullback

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: