2017-10-12
09:00:00

Vaa??? Har jag ett strukturerat liv?

Hej igår så satt jag i skolan på morgonen och kollade i min almanacka och fyllde i framtida händelser som synundersökningen på måndag och kollar igenom vad som  ska ske under veckan. 
Min bästa almanacka visar att jag har STUDIEDAG idag wihoooo.
 
En klasskompis kommer och sätter sig brevid och sneglar på min almanacka och säger "hur kan du ha ett sådant strukturerat liv?" frågande tittar jag upp och tänker "har jag ett strukturerat liv?" Jag svarar att det underlättar när man har en fin almanacka. 
Sanningen är att mitt liv är inte så strukturerat som det ser ut i almanackan. 
 
Tex en gång satt vi i grupp då vi höll på med grupparbete och jag frågade "vad ska ni göra imorgon (Tisdag)" de svarade "jag vi ska äntligen få rida" och jag berättade vad jag skulle göra. 
Sedan berättar de att de ska på föreläsning på Onsdag och jag trodde att de skulle på någon hästföreläsning tills någon säger "Du ska vara med" jag tänkte va?? vilken föreläsning ska vi på Onsdag. Sedan fortsatte de förklara vart de var o.s.v. 
Jag hade skrivit in i almanackan att jag skulle på föreläsning och ändå förstod jag inte vad de pratade om, men när jag kollade i almanackan så tänkte jag "Jaha den, åh vad tråkigt!!"
Onsdagens föreläsning på Åhaga för ett antal veckor sedan var skitbra och super rolig.
Almanackan är strukturerad men inte alltid hjärnan.  Jag tackar min klasskompis för komplimangen.
 
Otroligt intressant hur andra tror att man lever. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: