2017-10-28
19:03:34

Potatislov istället för höstlov

Hej igår tog jag och mamma en lagon lång runda med hästarna det var kul och Coyt var väldigt pigg men han skulle absolut inte gå först. Coyt fick också klickertränas. 
Idag har jag och familjen rensat trädgårdslandet och luckrat upp jorden och tagit bort kvarglömda lök, potatisar och en momrot fann vi också. 
Jag fixade bananpannkakor till lunch och efter lunch tog vi 1 timmes vila också fortsatte vi med att täcka trädgårdslandet med hackad halm så att inte ogräset får någon klorofyll och kraft till att övervintra. 
En hund är det enda på jorden som älskar dig mer än vad han älskar sig själv.
 
Det är viktigt att ge värme och kärlek för att få bästa resultat.
 
Morsan tvättar redskapen
 
Farsan hjälper också till.
 
På landet är man garanterad vackra vyer.
 
Vindruvan börjar vissna ner nu inför vintern och jag låter bladen ligga kvar i krukan för att de ska återvinnas.
 
Det är viktigt med bra hjälpredor som kan hålla vakt, leka och kontrollera gödselstacken.
Fina Helix
 
Det syns på träden att hösten är här.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: