2017-11-29
15:59:00

Eget initiativ

Hej imorse fick alla hästar komma ut i hagarna, jag tog ut Viola, Nixon och Einar, det gick bra och de är riktigt mysiga och gosiga.
(null)
Jag mockade Bentlys och Zack´s box det gick bra men det är jobbigt att mocka bort hö strårna som är utspritt i hela boxen nästan fast Charlies box är jobbigare att mocka i.   
Jag såg att vatten behövdes bytas och fyllas på så det gjorde jag. Nu är det min tredje dag och jag kan rutinerna nu så jag känner att jag vet vad jag ska göra och idag gjorde jag de som jag tyckte behövde göras istället för att vara en tjatig arbetsvilligt praktikant som frågar "vad ska jag göra nu då?".
Man ska inte vara rädd för att fråga men ser man vad som behöver göras då kan man göra det utan att fråga om det inte görs på något speciellt sätt. Alla ska hjälpas åt. 
Resten av hästskötarna började hämta in hästarna medans jag fyllde på vattnet. När hästarna var inne så fick jag vara med på deras stallmöte och samtidigt åt vi lunch. 
Stallmötet var bra, varje hästskötare fick 4 hästar som det hade huvudansvar över och vi gick igenom hästarnas mående sedan senaste möte tex Hur är Charlie i pälset? så fick hästskötarna svara och om det var problem så diskuterade man eventuella lösningar ex Vi provar att lägga till... i fodret.
Väldigt intressant för mig att sitta och lyssna och även delta lite i samtalen, jag är ju bara praktikant men jag är också med och sköter hästarna och ser över deras mående, jag berättade lite om mina uppleverser av hästarna.
Efter stallmötet var det äntligen dags för enkel miljöträning för de yngrehästarna och för några äldre. Det var intressant att vara med på. Jag fick gå runt med paraply, backa när de kom mot mig och 2 andra personer på marken som viftade med flaggor.  (null)
 
 
Helt ärligt så tycker jag att Coyts egna miljöträning för hovslagare är bättre.
En bra hovslagare ska kunna jobba i buller, på blöt underlag och klara av en busig häst utan att bli arg eller i värsta fall rädd.
 
När jag var tillbaka i stallet blev jag ombed att fylla på olja till hästarna och jag hann vara med när Viggo strechades  (null)
 
Jag putsade ett träns.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: