2017-11-16
18:47:00

Dyrt att vara vuxen

Hej har ni tänkt på att vuxenlivet är otroligt dyrt. När man är barn så betalar föräldrarna de mesta och man har inte så bra koll på vad saker och ting kostar. Ex Skolfoto är otroligt dyrt och tänk vad dyrt det är för familjer med flera barn, hur tusan får de ihop ekonomin. Det är lätt att säga att man ska ha bra jobb men att hitta ett bra jobb är lättare sagt än gjort. 
Som barn så var jag inte så ofta med när pappa beställde saker på nätet men jag har alltid varit med och hjälpt till att handla men ändå har jag aldrig riktigt brytt mig om priset förrens nu. 
Att vara pensioner kan både vara dyrt och billigt beroende på hur man bor, vad man får i pension m.m. 
Jag är lite rädd för att bo på ett äldreboende för att om man får dålig mat eller mat som man inte är så förtjust i så kanske man inte kan ta sig till en affär eller annan restaurang och köpa godare käk. Åldrandet har jag inga problem med, men jag vill inte bli illa behandlad och jag inte kan förmedla hur jag vill ha det som jag kan nu. 
 
Vad har ni för tankar om livet?
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: