2017-05-24
14:22:00

Kom igen ridsporten.....

Hej igår så tittade jag på dokumentären i DOLD om ridtränaren. ni kan se den här 
https://www.svtplay.se/video/13757636/dold/dold-sasong-3-avsnitt-5?info=visa&start=auto&tab=senaste
Jag kan även berätta att jag läser ponnymammans blogg då och då. Jag har läst inlägget som de pratar om i programet. 
Jag har inte varit i kontakt med den tränaren vilket jag är glad för. Men alla vi som håller på ridsport, friidrott, fotboll, baskett, simning, handboll m.m måste börja våga sätta ner foten och polisanmäla utan att tveka.
En av anledningarna till att man inte vill polisanmäla är för att man tänker "vad ska polisen göra med det här, det kommer bara läggas ner" eller så är man rädd för att bli illa behandlad för att de som utför sexuella övergrepp hotar oftast en med att säga "om du inte gör det då kommer jag............" 
Man vill inte att någon tar livet av sig, man vill träna för personen för att den är så duktig och ger så bra möjligheter m.m. Då händer det att man säger ja av ren rädsla.
Men det värsta är när man utför sexuell övergrepp på någon som är medvetslös, full, försvarslös m.m 
 
”En 16-årig tjej kan vara jävligt utmanande” Stämmer meningen eller inte?
Alla ser inte ut som jag men det här är när jag var 16 år, det är ungefär så här man ser ut i ridkläder och är det varmt så har man t-shirt/pike eller linne ibland
 
Tänk efter nu riktigt ordentligt
Måste man ha sex för att få supermöjligheter tex rida bra hästar eller är det bättre att välja en tränare som kan ge dig bra möjligheter utan sex inblandat.
Måste man ha sex för att personen inte ska ta livet av sig som den har sagt eller är det bättre att riskera att personen tar livet av sig för att man berättar och polisanmäler. 
 
Tyvärr så måste jag medge att jag har aldrig varit så glad för ridsport förbundet för att dom har sjukt konstiga regler och allt är typ konstigt i mina ögon. 
Tex Man bryr sig inte om att tränare, ryttare, hästägare m.fl dricker alkohol men 2015 på ponny em i Malmö ja då bryr man sig om att ryttare dricker alkohol. Det står i TR att man ska inte dricka alkohol vid tävling men man har inte bryt sig förrens 2015. Då blev det ett jävla liv.
Eller sexövergrepp som har pågått i ca 20 år och tränaren har blivit polisanmäld 3 gånger det är alldeles för lite fler anmälan skulle gjorts men man drar inte in tränarlincensen förrens 20 år senare, Varför?. 
 
Från och med nu så gör vi allt tillsamans för att minska på övergrepp inom alla sporter. 
Kommentar:
2017-05-24 @ 17:40:44
#1: Jeanette

Hemskt att man inte ska kunna känna sig trygg någonstans :-/

Svar: ja tyvärr
Gintare Mullback

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: