2017-03-16
19:55:13

Q-A Hur började mitt hästintresse

På vilken klubb började du rida?
Svar: Jag började rida på Mölltorps ridsällskap.
 
Vilken häst har lärt mig mest?
Svar: Det är svårt att säga exakt vilken häst som jag har lärt mig mest på, men jag skulle tro att min förra tinkerhäst Sally har lärt mig mest. Även Coyt har lärt mig mycket.
 
Hur många hästar har du ridit?
Svar: Jag har räknat ut att jag har ridit 27 hästar. 11 Hästar och 18 ponnys. Jag trivs bäst med häst.
 
När började du tävla högre än klubbtävlingar?
 
Svar: Det gjorde jag år 2015 Augusti då jag och pappa red 4 mil i distansritt i billingen. Det var en lokal tävling.  
 
Vem är den hetaste hästen du ridit? 
Svar: Hetaste hästen som jag har ridit heter Babsan. 
 
Vem är den starkaste hästen du ridit?
 
Svar: Starkaste hästen som jag har ridit är Marwin om han sticker iväg då är det extremt svårt att få stopp på honom, omöjligt till och med om han skulle få för sig att bita tag i bettet och dra iväg.
 
Vem är den minsta hästen du ridit?
Svar: Minsta hästen som jag har ridit heter Snaps som var en shetlands ponny.
 
Vem är den största hästen du ridit?
Svar: Det tror jag är en polishäst som jag fick skritta lite som var jättehög, tyvärr minns jag inte vad han hette.
 
 
Vad gillar jag mest
Häst – Ponny
Vit pad – Färgad pad
Spilta – Box
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: