2017-03-29
19:02:49

Packning

Hej i måndags slängdes sista skräpet som var i hästtransporten och nu är det dags att ta in mellanvägg och packa det som inte används varje dag som hinkar, vatten, borstar, täcken o.s.v och se över så att utrustningen är hel och ren och leta efter det som är borta och fylla hönät. Planera tävlingsdagen med fika och allt  vad det innebär. Vi kommer ha 3 hinknissar med oss. Pappa som kör bilen och är chefen som berättar hur allt ska vara och albert som var med när Coyt kördes i göteborg så han känner hästarna lite och är inte rädd också hans flickvän och dom får hjälpa till med att hinka hästarna det betyder ger hästarna vatten och de får hålla i någon häst när man är borta 1 eller 3 minuter. 
I och med att hästarna bara ska gå 2 mil så blir det bara 2 vetcheckar en före och en efter så det är inte lika jobbigt som när man rider 4 mil då man ska genom 3 vetcheckar. 
Som ni läste i förra inlägget så är Coyt superredo för en resa till sämsholm. Men han får inte åka släpvagn tyvärr han åker hästtransport som Marwin.
Om 2 milen känns bra nu nästa helg så kommer jag fortsätta rida och träna hela sommaren för att jag har en plan om att dom ska gå 2 mil i Augusti förhoppningsviss. Jag hoppas på fint väder om det är svår terräng då kommer det passa Coyt jättebra han tycker om svårare terräng där man får ta det lite lugnare och tänka efter lite vart man går. 
Kvällens utmanning är att hitta hans hjärta, jag och pappa försökte men vi hittade inte hjärtat så vi får hoppas på tur denna gång.
Coyt när han gick 4 mil Augusti 2015
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: