2017-03-26
21:03:39

Nu har toker varit i farten igen...

Hej idag tog jag ut hästarna i hagen och åt frukost och sedan tog jag och morsan en längre rundan runt en fjärdedel av säven och vi stannade till utanför en gårdsbutik där jag gick in och kikade lite, det var en jättefin butik och jag fick provsmaka deras vaniljglass som var super god, nu vet jag vart jag ska köpa glass i sommar. Hästarna var pigga och glada och Coyt som kallas för toker från och med nu var laddad och tyckte att ridturen var väldigt rolig då vi inte har gått den rundan på jättelänge. 
När vi kom hem så släppte vi dom i sommarhagen vid sommarstugan det var dom glada över. 
Men när mamma skulle hämta dom så körde hon ner lilla redskapsbäraren med släp och allt för att dom hade röjt i stora hagen här hemma. 
Mitt i allt kommer Coyt på sin absolut bästa idè enligt honom själv, han har alltid varit närgången av fordon och varit nyfiken av sig. Han tog upp ena framhoven på släppet och det såg ut att hålla för en hov, bra men då provar vi att sätta upp andra frambenet det här går ju bra. Också får vi inte glömma bakbenen. Det gick också bra enligt honom själv så där stod han uppe på släppet och tyckte att han kunde få bli skjutsad hem efter att först ha gått hela 1,5 mil och sedan vandrat och käkat gräs i hagen, klar man blir trött i benen och vill ha skjuts hem till hagen. Mamma skrek för full hals att han inte fick kliva på men som ni kanske vet så följer Coyt ALLTID sitt hjärta oavsett vad någon säger. 
Allt gick bra varken släpp eller häst blev skadad. 
Vart kommer alla coyts ideer ifrån undrar jag. Inte länge till han ska få skjuts till Sämsholm där han ska gå 2 mil. Coyt laddar upp redan.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: