2017-06-09
08:00:00

Vad tycker jag om capriole zebratäcke

Hej i fredags köpte jag ett zebratäcke som jag så länge har velat köpa men det är ju väldigt dyrt beroende på vilken sort man väljer. 
Jag köpte ett capriole zebratäcke för 599 kr storlek 145.
Täcket sitter jättebra på modellhästen tycker jag
 
Halsdelen har för lång för Coyt hals och för trång runt halsen tyckte jag och halsdelen går inte att ta bort.  Betyg 1
I bogen var täcket lite bättre. Betyg 3 
maggjorden var bredd vilket jag tycker är bra men det är väldigt stort utrymme jag spännde in på det kortaste om det var fortfarande för stort utrymme mellan magen vilket kan göra mer skada än nytta. Betyg 2 
Svansbanden var strechiga men inte så jättebra då jag upplevde som att dom satt och spännde åt lite vilket jag inte tror att Coyt gillar. Betyg 2 gillar strech men inte att det sitter åt runt benen
Sedan så lät jag Coyt ta ner huvudet som när han äter för att se hur täcket var på honom då. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Passar inte på kallblod som har kort och grov hals med nät mage och tjocka lår. 
 
Halsdelen: blev sämre med mellanrum som blev när Coyt hade ner huvudet och där kan flugor krypa in anser jag.
Bogen var lite trång.
Maggjorden var lika dålig
Svansbanden satt lika tajt
 
Resultat
Caprioles zebraflugtäcke får 2 av 5 tummar upp. 
Design: Jag vet inte om zebraränderna funkar eftersom att han aldrig fick gå med täcket en längre tid
Pris: 2 tummar ner lite dyrt men inte snordyrt värt pengarna om täcket passar och fyller sin funktion.
Storleken: 3 tummar ner 
Halsdel: 3 tummar ner
Detaljer: 5 tummar upp silvriga spännen är fint 
Jag kommer köpa bucas zebra täcke eftersom att jag vet att bucas passar på Coyt.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: