2017-06-20
09:00:00

Övningar hund

Hej nu ska ni få tips på några övningar som jag och Yago har fått göra i skolan.
 
 
 
Övning 1
Beskrivning: Hunden ska göra "push ups" Hunden ska sitta ner, lägga sig ner utan att resa sig upp ska den sätta sig upp igen om och om igen. sitt, ligg=1 push up. Denna övning tränar hundens bakben. 
Kommando: Yago kan inte denna övning helt själv så jag säger sitt, ligg, sitt, ligg men målet är att jag ska säga push up.
Svårighetsgrad: lätt för de som kan sitt och ligg, medel för de som inte kan sitt och ligg.
Syfte: Underlättar i rallylydnad då det kan dyka upp sådana skyltar från nybörjarklass till högre klasser.
Tips: Ta de lungt och fokusera på att hunden gör hela momentet och det kan ta tid innan dom förstår att de ska lägga sig ner eller sitta up från liggande läge. När hunden gör rätr så beröm. Kan inte hunden ligg eller sitt så vänta med denna övning. Använd klicker då kan man klicka när hunden gör rätt och hunden lär sig snabbare när den får klick i rätt tid.
 
 
 
Övning 2
Beskrivning: Den här övningen Hunden ska sitta ner och resa sig upp på alla fyra tassar och stå still.
Kommando: Sitt, stå i början sedan ska jag bara säga stå.
Svårighetsgrad: Medel för de som har en hund som reser sig upp utan att vandra iväg. Svår för de som har en hund som är ofukuserad och vandrar runt.
Syfte: Underlättar vid utställning om hunden sätter sig ner. Även i rallylydnad från nybörjarklass kan en skylt dyka upp med "sitt, stå".
Tips: När hunden reser sig bromsa upp hunden med din hand för att den ska stå still. Använd klicker om du har det gör att du kan klicka exankt den sekunden som hunden står still. 
Jag ska filma när Yago gör dessa övningar.
Kommentar:
2017-06-20 @ 20:39:06

Intressant läsning om övningarna för hunden..

Svar: Tack din blogg är grym
Gintare Mullback

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: