2017-06-29
16:02:00

Äntligen vila

Hej nu är vi äntligen lediga i några timmar vilket betyder att jag har tid att blogga wiihooo.
Vi besökte barnhemmet det var kul att se gamla fröknar som tog hand om mig när jag bodde där och hjälpte mig med läxorna.
 
träffade jag en äldre kompis som bodde på samma avdelning som mig, hon har fått barn och bor kvar på barnhemmet en jättefin son har hon, de sa att hon är en bra mamma till sonen vilket inte förvånar mig då man fick vara med och ta hand om yngre barn på barnhemmet. 
 
Det är vanligt att man tror att barnhem är dåligt och att barnen har det dåligt på barnhem, men alla är inte dåliga för att det finns bra barnhem också. Jag bodde på barnhem ända sedan jag föddes inte på samma och det gjorde att jag tyckte att jag hade det väldigt bra med vänner och vuxna runt mig och självklart älskade man inte exakt alla, vi var sällan utanför barnhemmet vilket kan uppfattas som hemskt men jag hade inget att jämföra så jag trivdes och tyckte att jag hade det bra men jag har ett mycket bättre liv nu och om jag hade levt mitt nuvarande liv först med djur runt mig och mycket upplevelser då hade jag upplevt barnhemmet lite sämre då jag inte hade varit van vid rutinen o.s.v. Men tyvärr så finns det barnhem som är sämre och där barn far illa men jag säger inget om det eftersom att jag inte har upplevelser av det. 
 
Vi åt lunch hos Natalija. Det var ganska gott. 
 
Bild från igår på museet.
 
Jag älskar storkar särskilt storkmodeller som denna. 
 
Ikväll ska vi grilla hos Varelija mer om det imorgon. 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: