2017-07-29
09:37:53

Min första parkeringsbot

Hej igår var dagen inne då jag tydligen skulle få min första parkeringsbot. Det var såhär att vi körde till vänga kvarn för att käka lunch men som vanligt så har dom ingen mat där när man kommer så vi bestämde oss för att köra in till Borås där är man alltid garanterad mat. Iallafall så kom vi fram till Borås och in i centrum och jag för göra en U-sväng för att leta efter parkering på andra sidan där det var skugga och vi rullar och plötsligt ser mamma en superbra parkeringsplats och jag fattar ingenting, jag tänkte ska jag backa nu? och det var bilar bakom mig och jag stod vid ett övergångsställe och man får inte köra om vid övergångsställe så man kan säga att jag stoppade upp hela trafiken och några tuttade men till sist hittade jag och mamma ett system som funkade i en sån här situation. Mamma rattade och jag fick växla, gasa och bromsa så blev allt bra igen men det är inte så enkelt att veta vad man ska göra när mamma inte säger så mycket. Hade mamma sagt nu ska du fickparkera då hade jag vetat vad som var målet och kunnat planera. Vi var också väldigt hungriga så när parkeringen var klar så hade vi ett mål och det var att gå och äta mat, inga tankar om att man kanske ska betala parkering.
Gången innan när vi var i Borås så kom jag ihåg att man kanske skulle betala parkering men det behövdes inte då men denna gången kom jag inte undan. Så när vi var mäta och kom ut så såg vi lappen på fönstret så surt men ändå bra att man hade parkerat bra utan att hindra garageuppfarten eller utryckningsfordon.
Här på gården finns det ingen som ger parkeringsböter iallafall.
Kommentarer:
2017-07-29 @ 09:40:29
#1: Jonathan

Typiskt med parkeringsböter.

2017-07-29 @ 09:50:47

Aj då, men man lär sig ju alltid något på det också

Svar: Ja det gör man verkligen
Gintare Mullback

2017-07-29 @ 10:29:59

Men nej vad surt med P-bot :(

Svar: Ja tyvärr men hoppas jag kommer ihåg att betala nästa gång.
Gintare Mullback

2017-07-29 @ 10:31:31

Härlig bild. Jag har också höns! Njae jag har aldrig fått en bot.. Ta i hatten,

Svar: Åh vad kul att du också har höns. Hoppas du slipper p-böter
Gintare Mullback

2017-07-29 @ 21:01:19
#5: Jackie

Åh nej, vad tråkigt med en p-bot. Vilken rolig bild också haha :D

Svar: Vad kul att du gillade bilden :)
Gintare Mullback

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: