2017-07-06
10:55:33

Inte den bästa körlektionen

Hej igår hade jag teori där pratade vi lite på stadstrafik vilket var intressant det är jag ganska bra på för att stadstrafik går lagom fort för mig.
Under dagens första körlektion fortsatte vi träna på samma sak som igår fast jag fick träna lite på landsväg mot Göteborg också fick jag passera vägarbetare där gubben flaggade rött först vilket betyder att jag inte fick köra, sedan tog han ner flaggan och jag fick snällt stå kvar för att han trodde att asfaltstraktorn var klar men det var den inte så då kom han fram till bilen och förklarade läget. Man ska inte lita på människor. 
Dagens pass var inte superbra då jag var lite ofokuserad och det gick lite fort emellanåt.
Jag ska tänka på att
  • Kolla trafiken innan jag blinkar och jag ska kolla åt det håll som jag ska åt
  • Sakta ner hastigheten när jag är påväg mot stan från landsväg
  • Slappna av, när jag spänner mig då vinglar jag på vägbanan. 
  • Ta det lungt och försiktigt vid cirkulationsplats så att jag hinner tänka och agera rätt och stanna om det behövs
  • Titta långt fram när jag kör på större väg då får jag bättre balans på bilen.
Körlektionen var inte superdålig heller men jag vet vad jag ska tänka på eftermiddagens körlektion så hoppas jag att det går bättre. Jag vågade köra i 100km/h, att köra fort går bra på rak sträcka men i kurvor vill jag sakta ner då jag vet att det kan gå snett. 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: