2017-07-10
09:50:22

Helgen

Hej fredagens körning gick ganska bra med cirkulationsplats och allt vad det innebar. Sedan tog jag tåget hem och när jag kom hem red jag ut en runda på ca 20 km med Coyt i lugnt tempo och det gick bra, det känndes bra i slutet fick jag peppa honom till att fortsätta, det är inget fel på Coyts kondition men han måste ha någon morot framför sig som han kan sträva efter tex att äntligen komma hem till Marwin. När jag red så upptäckte jag att jag har svårt att hålla mig på rätt ställe även när jag rider och det förklarar varför jag även vinglar lite på vägen så det ska jag jobba på med både Coyt och med bilen. 
I lördags red jag och mamma ut en sväng runt vaselid med pappa på sin cykel. Det gick bra i början var Coyt seg men sedan blev Coyt bättre.
Igår red jag, mamma oh pappa på cykel vi red runt malsjön. 
Nu är det måndag och jag har kört första passet nu på morgonen som har gått hyfsat bra förutom att jag missande högersvängen som jag skulle svänga vid, jag måste träna på bilens placering då jag tycker att bilen är väldigt mycket större än vad den egentligen är vilket märktes tydlig när jag stannade för att tanka, när jag kom ut så sa jag "räcker slangen till bilen?" jag brukar få tanka åt pappa ibland så jag vet ju hur det går till och så men det var mycket som skiljde sig från mina rutiner vid tankning för det första så står farsan ofta nära med bilen också brukar jag bara ta tankmunstycket utan att tänka på några vinklar och sätta i tanklocket också brukar jag låsa fast handtaget så att man slipper hålla, men idag märkte jag att om jag hade släppt handtaget så hade munstycket flugit ut och det är hade varit riktigt pinsamt det räcker med att folk får se hur långt ifrån bilen står. Vi kollade även motoroljan och det började med att jag inte fick upp stickan för att man vill ju inte ta i för hårt och att det skulle gå sönder men till sist fick jag upp stickan. Allt var bra på den.
Parkeringen gick väldigt bra när jag skulle backa och parkera in och jag höll ännu en gång att missa avfarten för att det fanns fler röda och gråa grejer än bara en. 
Jag stannade vid ett övergångsställe för att cyklisterna skulle gå över och när jag kör så säger min körlärare "men tanten då?" jag missade tanten men jag sa till honom att hon skulle varit lite snabbare. 
 
Jag måste få berätta att jag har blivit bilägare wihooo. 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: