2017-07-10
15:02:33

Amanda Jonas fotoutmaning: Tema Frihet

Det var riktigt svårt att välja foto som passar in till ordet FRIHET då mycket av det jag gör har med frihet att göra men ridning är frihet för mig då man kan ta sin bästa vän (hästen) och rida exakt hur långt man vill, vart man vill, vilka kompisar vill man rida tillsammans med. Galopp är en riktigt underbar frihetskänsla då jag känner hur hästens muskler arbetar under mig, jag hör klapprande hovar och jag bara hur alla vardagsproblemen försvinner från hjärnan ut i vinden.
Hästar betyder otroligt mycket för mig hade jag inte vuxit upp på barnhemmet och fått uppleva skillnaden mellan frihet och icke frihet så hade jag inte varit lika medveten om hur mycket frihet jag har i mitt liv som består mest av hästar. Det finns så många olika personligheter hos hästar och det är det som är friheten att man får välja vilken sorts häst som passar än utan att övrigt folk har något att säga.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: