2017-02-26
09:43:20

Dagens trädgårdsplaner

Hej idag ska jag ta bort en massa hönsbajs och hundbajs i våran trägård för att nu är den färdig gödslad och behöver rensas lite, hönsen har fullt upp idag med hela trädgården som ska rensas från mossa och om dom har tur kanske dom hittar en och annan liten mask som belöning för deras hårda jobb som dom utför. 
 
Yago sköter sitt jobb strålande han skyddar hönsen mot farliga djur och håller dom sällskap om han har tur idag så kanske hönsen delar med sig av sin lunch till honom.
Innan jag börjar i trädgården ska jag gå en runda med Yago och sedan så ska jag rensa trädgården och leta efter lite fröer som är undangömda i olika lådor och planera på vad jag vill odla och kolla när fröerna ska sås o.s.v
 
Vad har ni för favorit frukt, sallad och bär?
 
Senare ikväll får ni reda på vad jag har shoppat på Eurohorse-mässan igår, jag kan tala om att alla sakerna är jag supernöjd med och jag provade ridstimulatorn ska se om jag kan få in filmen i datorn och eventuellt lägga upp på youtube om inget krånglar.  Johanna Lassnacks föreläsning "Vad händer under hjälmen" var grymt bra.
Det ändå tråkiga med mässan var ju att man blev lite fattigare än när man kom dit ;).
 
Det är bestämt att jag och Coyt ska starta 2 mil i sämsholm tillsammans med Mamma och Marwin. 
Målet med ritten är att Coyt ska klara allt felfritt och att han är glad från start till mål. 
Idag ska han också hinnas med att ridas också det är prio 1 bl.a
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: