2017-12-13
19:49:01

Träning med Yago

Hej igår fick jag och andra elever i hundklassen en utmaning från vår lärare, det var att vi skulle lära våra hundar "spela död" till nästa vecka. Nästa vecka ska man visa hur långt man har kommit i träningen och få lite tips och trix. 
Igår gick träningen ganska tröggt för Yago men jag lyckades med att få honom till att spela död några gånger och jag fick honom också till att rulla 2 gånger som han aldrig har kunnat. 
Idag gick träningen något bättre men det sitter inte helt hundra så jag får vänta med att sätta kommando. 
Imorgon ska jag prova med klicker. Just nu är svårigheten för Yago att när han ligger på sidan och får godis så vänder han sig snabbt och "bra"-ordet kommer när han ligger ner vanligt. 
 
Coyt kan spela död på sommaren när han vilar sig. 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: