2017-12-02
16:04:31

Praktik sammanfattning

Hej igår skulle jag bloggat om min sista dag på praktiken men jag var väldigt trött och det kom andra saker i mitt liv som prioriterades före bloggen igår. 
Igår var det min sista dag på polisrytteriet som praktikant, det gik väldigt bra.
Jag fick ta ut Nixon i hagen. Jag ryktade Charlie och en väldigt trött Urax. Jag mockade Bentlys box. Pikeur blev lite borstad och ompysslad. 

Jag putsade tränsen som användes kvällen, jag vet många som tycker att det är väldigt mycket remmar på en körsele och att det är jobbigt att putsa körsele och det kan jag hålla med om. Igår funderade jag på om inte är fler remmar på ett kandarträns med dubbla tyglar och en förbygel, det var en väldigt röra att lista ut vad som var vad och var man skulle börja, vart jag hade putsat och var jag skulle sluta det gick bra ändå. 
Jag fick fylla på 2 kilos höpåsar till hästarna som gick ute i hagen.  (null)

Jag tog in Zack som fick bli ompysslad och ryktad. 
Efter lunch fick Balder och Albin komma in för att jag ville borsta dom och jag fick fläta en fläta i luggen på Balder och en halv inbakad fläta i manen det gick bra förrutom när han höll på att putta ner mig. Albins fläta i pannan skulle flätats om men han var snyggare utan fläta så han fick ha utsläppt lugg igår men det underlättar med en fläta när man rider om hästen har mycket lugg.
(null)
Sedan var dagen slut tyvärr och jag fick mycket beröm av hästskötarna och polisryttarna. Jag har några riktigt roliga framtidsplaner som förhoppningsviss genomförs om några år.

Idag tränade jag och Coyt lite miljöträning. Coyts skritt mot paddocken var helt fantastisk den var aktiv och bra fart i sig. När Coyt har den skritten då vet jag att han är motiverad och vill jobba. När han är omotiverad så släppar han hovar efter sig och man får nästan dra fram honom. 
(null)
Min älskade lilla Coyt som hade varit en perfekt polishäst. Han har allt som en polisryttare vill ha förruton färg och höjd. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: